Rămâi conectat

Învățământ-Cultură

Modele de SUBIECTE la BACALAUREAT din anii trecuți | abrudinfo.ro

Publicat

în

BACALAUREAT 2023: Modele de SUBIECTE și BAREME, la română, matematică și proba la alegere | abrudinfo.ro

Examenul de Bacalaureat este un examen național final, care se susține de către elevii de liceu în România.

Acesta reprezintă un moment important în viața tinerilor, fiind o confirmare a cunoștințelor acumulate de-a lungul anilor de studiu, dar și o poartă de intrare în învățământul superior.

Vezi: Modele de SUBIECTE la BACALAUREAT 2023

În acest articol, vom discuta despre examenul de Bacalaureat în general, cum este structurat și ce trebuie să știi pentru a-l lua cu brio.

Structura examenului

Examenul de Bacalaureat este format din trei probe obligatorii și o probă la alegere, fie din domeniul matematică-informatică, științele naturii sau filologie.

Cele trei probe obligatorii sunt:

  1. Proba scrisă la Limba și Literatura Română – această probă are loc în prima zi de examen și constă într-un subiect care conține un text literar sau non-literar și trei cerințe de analiză și interpretare. Această probă are o pondere de 50% în nota finală.
  2. Proba scrisă la o disciplină de profil – această probă are loc în a doua zi de examen și constă într-un subiect la una dintre materiile studiate în clasele a XI-a și a XII-a, în funcție de profilul liceului (matematică-informatică, științele naturii sau filologie). Această probă are o pondere de 30% în nota finală
  3. Proba orală la Limba și Literatura Română – această probă are loc în ultima zi de examen și constă într-o prezentare a unui text studiat în cadrul programelor școlare, urmată de o discuție cu profesorii evaluatori. Această probă are o pondere de 20% în nota finală
  4. Proba la alegere constă într-un subiect la una dintre materiile studiate în clasele a XI-a și a XII-a, care poate fi ales din domeniul matematică-informatică, științele naturii sau filologie. Această probă are o pondere de 30% în nota finală și poate fi susținută atât în forma scrisă, cât și în cea orală.

Citește și: Modele de SUBIECTE la Evaluarea Națională din anii trecuți

Sfaturi utile pentru a trece examenul de Bacalaureat

  1. Învață să citești cu atenție – Multe dintre subiecte sunt formulate într-un mod complicat și cu multiple întrebări, așa că trebuie să înveți să citești cu atenție și să înțelegi exact ce se cere în fiecare cerință.
  2. Învață să formulezi un răspuns coerent – Indiferent de proba la care susții examenul, este important să înveți să formulezi un răspuns coerent și argumentat. Nu te limita la a scrie doar răspunsuri scurte sau la a enumera fapte și teorii, ci încearcă să argumentezi și să dezvolți cât mai mult fiecare idee.
  3. Încearcă să înveți notiuni din toate domeniile – Chiar dacă te simți mai încrezător într-un anumit domeniu, nu uita că vei avea de ales o probă la alegere, așa că încearcă să înveți câte ceva din toate domeniile pentru a avea mai multe opțiuni la examen.
  4. Fii pregătit pentru proba orală – Probabil cea mai stresantă probă a examenului, proba orală la Limba și Literatura Română necesită pregătire și încredere în sine. Încearcă să înveți cât mai multe despre textul pe care îl prezinți și să te gândești la cât mai multe întrebări posibile, astfel încât să fii pregătit pentru orice.
  5. Fii atent la ortografie și la gramatică – Chiar și cele mai bune idei și argumente pot fi discreditate de greșeli gramaticale sau de ortografie. Încearcă să fii atent la aceste aspecte și să îți corectezi lucrările înainte de a le preda.
  6. Nu te lăsa descurajat de emoții – Este normal să fii emoționat înainte și în timpul examenului, dar nu lăsa aceste emoții să îți afecteze concentrarea și performanța. Încearcă să îți păstrezi calmul și să te concentrezi asupra sarcinii de la îndemână.

Examenul de Bacalaureat reprezintă un moment important în viața tinerilor și necesită o pregătire temeinică și o atitudine pozitivă.

Respectând timpul alocat, învățând notiuni din toate domeniile și fiind atent la ortografie și la gramatică, ai toate șansele să treci cu brio examenul de Bacalaureat și să ai o poartă deschisă către învățământul superior.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Abrud Info și pe GOOGLE NEWS


Învățământ-Cultură

Paul Toader, elev al Liceului „Horia Cloșca și Crișan”, un adevărat ambasador al Abrudului

Publicat

în

În acest an școlar a participat la 6 (șase) discipline: limba și literatura română, matematică, informatică, chimie, TIC și geografie în cadrul etapelor județene a olimpiadelor școlare, încununate cu rezultate deosebite calificându-se la etapele naționale ale olimpiadelor școlare de Geografie și TIC, s-a calificat totodată și la etapa națională a concursului de chimie Concursul Național de chimie „Lazăr Edeleanu”.

Paul a obținut lauri și la etapa națională a olimpiadei de Geografie, desfășurată recent la Constanța, el a obținut o mențiune MEN (locul 8). De asemenea Paul a participat și la proba de baraj pentru olimpiada internațională fiind foarte aproape de o mare performanță.

Paul este un elev de excepție și un model de ambiție și determinare. Și-a testat limitele alegând și geografia, o materie foarte atrăgătoare, dar foarte grea şi complexă. A luat participarea la această olimpiadă ca pe o provocare, știind că geografia nu implică doar memorare, ci trebuie să înveţi să faci corelaţii, asocieri, trebuie să ai o foarte bună memorie vizuală, o orientare în spaţiu excelentă şi o gândire foarte corectă, rațională.

Olimpicii noștri sunt mândria noastră, dar și a orașului din care fac parte.

Felicitări pentru elevul nostru de excepție, Paul Toader din clasa a IX-a MI/SN, Liceul „H.C.C.” Abrud!

Mult succes în continuare!


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Abrud Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învățământ-Cultură

Metoda de învățare „Montessori”, aplicată cu succes de o educatoare din Roșia Montană

Publicat

în

Grădiniția din localitatea Gura Roșiei, comuna Roșia Montană, va beneficia de un sprijin material important ca urmare a unei campanii de strângere de fonduri derulată în mediul online.

Inițiatorul a fost antreprenorul și activistul Tică Darie, cel care a dezvoltat în comună una dintre puținele afaceri de succes din ultimii 20 de ani. Concret, grădinița avea nevoie de o serie de materiale didactice pentru ca educatoarea Mariana Mera să poată aplica metodele învățate în urma absolvirii cursului de educatori „Montessori”.

Inițiată de Maria Montessori, medic și pedagog italian, metoda care îi poartă numele are ca principiu de bază autoeducarea, aplicarea metodelor educaționale direct, nemediat și încurajarea copiilor să ia mereu decizii proprii, pe care să le respecte.

Pe scurt, metoda Montessori pune accent pe autonomia copilului, care este importantă la fiecare vârstă. Mariana Mera (43 de ani) este primul educator din România distins cu premiul Merito, în 2018. Mera este de 26 de ani educatoare la grădinița din satul natal.

„Am încercat mereu să le ofer acelor copii cea mai bună educație pe care le-o puteam eu oferi. Am aplicat metode și tehnici moderne învățate la diverse cursuri de specializare de-a lungul anilor, dar printr-o conjunctură favorabilă am ajuns să descopăr abordarea Montessori. La început am încercat de una singură să lucrez în acest fel cu copiii apoi am făcut cursul de asistenți Montessori la Institutul Montessori din București, iar după câțiva ani am absolvit cursul de educatori Montessori pentru copii de 3-6 ani la același institut”, astfel se prezintă educatoarea din Gura Roșiei.

Aceasta susține că această metodă de lucru este cea mai potrivită mai ales pentru copiii din comunitatea în care lucreează, formată din persoane de etnie romă, defavorizate.

„Materialele folosite în abordarea Montessori sunt costisitoare pentru că sunt din materiale de calitate, durabile, gândite științific, funcționale, cu scop logic, menite să sprijine copiii în dezvoltarea lor conform perioadelor senzitive pe care le traversează. Lipsa unora în activitatea copiilor duce la dificultăți și lacune mai târziu. Pot să lucrez eficient cu acești copii oferindu-le o educație bună așa cum fiecare copil din lume are dreptul doar dacă sunt întrunite condițiile necesare. Este locul unde la această vârstă se pun bazele caracterului lor și tot ceea ce se va construi în școală mai târziu va fi pe ceea ce s-a format în grădiniță”, a mai spus Mariana Mera.

În câteva zile de la debutul campaniei, s-a reușit strângerea fondurilor necesare.

„Am reuşit sã strângem 2.365 de euro pentru Grădinița Gura Roșiei din Roşia Montană. Mulțumim celor 75 de oameni din toată țara şi nu numai! Mulțumim localnicilor care au arătat foarte multă generozitate! De asemenea, mulțumim Asociația Ghizilor Din Bucovina care a sprijinit consistent această campanie care aduce speranță şi o educație mai bunã pentru copiii din comunitatea Gura Roşiei”, a precizat Tică Darie.

Acesta a donat, la rândul său părin intermediul firmei sale, dulapuri pentru grădinița din Gura Roșiei.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Abrud Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învățământ-Cultură

„Elevii au talent!” la Liceul „Horea, Cloșca și Crișan” Abrud

Publicat

în

Într-una din zilele săptămânii trecute, cei mai talentați elevi ai Liceului „Horea, Cloșca și Crișan” din Abrud și-au demonstrat „forțele” pe durata a peste două ore, aducând zâmbete, emoții și ropote de aplauze într-o sală pregătită special pentru proiectul „Elevii au talent”, derulat în „Săptămâna Altfel”.

Buna dispoziție, amuzamentul și entuziasmul elevilor au dovedit reușita acestei activități desfășurată într-o atmosferă plină de emoții, aceștia spunând în cor ,,A fost tare frumos!”, încântați cu adevărat fiind cu toții, chiar și profesorii școlii. Principalele rezultate obținute și care trebuie evidențiate au fost crearea unei stări de bine din punct de vedere emoțional a tuturor celor implicați în proiect, creșterea încrederii în sine a elevilor care și-au prezentat talentele, precum și legarea sau consolidarea prieteniilor între colegi.

Toți participanții au fost apreciați de către public, juriul a avut o misiune foarte dificilă în a alege premianții și a stabilit cei mai merituoși elevi pe secțiuni astfel: ● poezie: Maria Macaveiu – clasa a VI-a; ● teatru (scenete): membrii trupei clasei a X-a FIE; ● comedie: Gabriel Grozea – clasa a VI-a; ● artă (desen): Andreea Dănuța Todea – clasa a IX-a P; ● muzică ușoară: Eden Selena Fer – clasa a IX-a CV; ● muzică populară: formația clasei a IX-a P; Miruna Anamaria Lutesc – clasa a IX-a MI/SN; ● muzică instrumentală: Alex Elizar Jula – clasa a VII-a; Teodor Ioan Dascălu – clasa a X-a FIE; ● muzică religioasă: Alida Coralia Sturza – clasa a IX-a CV.

„Educaţia este umbra ce te urmărește toată viața, este un act permanent ce se realizează în familie, şcoală şi societate, este ceva continuu, fără vârstă și fără bariere! Un om educat este cel ce deține o educație informală, formală și nonformală. Educația nonformală ajută elevul <<a se descoperi>>, a se manifesta liber, a se <<refugia>> în propriile aspirații, aptitudini, a se exprima liber, a-și exprima părerile, a judeca, a se manifesta dezinvolt fără teamă de stresul notei sau a întrebărilor din conținuturi teoretice mai puțin învățate sau înțelese. Destul de rar ni se întâmplă să cunoaştem prea multe despre elevii noştri, despre ce ştiu să facă, despre ce-ar vrea să înveţe să facă. Prea rar li se întâmplă elevilor noştri să-şi pună în valoare, în spaţiul şcolar, un talent care nu este vizat de vreo competenţă curriculară. S-au obişnuit să creadă că şcoala este un mediu ostil care, în loc să-i apropie de idealurile lor, mai mult îi îndepărtează. O oportunitate de a-și prezenta talentele s-a ivit o dată cu derularea Programului Național „Săptămâna Altfel”, acesta fiind momentul potrivit să le oferim cadrul pentru a se valoriza, sub forma acestui concurs interactiv denumit sugestiv „Elevii au talent!”. Prin intermediul acestei activități ne-am propus să creștem gradul de atractivitate al şcolii şi percepţia acesteia de către elevi, ca fiind un mediu prietenos în care ei îşi dezvoltă şi etalează aptitudinile şi competenţele, care nu sunt evaluate de curriculumul şcolar. De asemenea, ne-am dorit să creștem spiritul competiţional şi să îmbunătățim relaţia profesor-elev şi elev-elev. Considerăm că aceste tipuri de activități-provocări reprezintă pașii de început spre cunoașterea elevilor, spre apropierea de școală, spre educația <<fără notă>>, spre luminarea cu zâmbet a chipului de copil. Mulțumim domnului profesor coordonator Leontin Costea, conducerii liceului și tuturor celor implicați în acest proiect reușit!” au transmis reprezentanții Liceului ,,Horea, Cloșca și Crișan” Abrud.

Ovidiu CULDA


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Abrud Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Știri Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Articole Similare

abrud, stiri abrud, informatii abrud