Rămâi conectat

Administrație

În bugetul orașului Abrud pentru 2022 primează dezvoltarea: fondurile alocate sunt duble în comparație cu cele atribuite secțiunii de funcționare

Publicat

în

În ședința publică extraordinară a Consiliului Local Abrud desfășurată luna trecută, unul dintre proiectele de hotărâre supuse spre dezbatere de către primarul Cristian Alexandru Albu a fost aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2022.

Astfel, bugetul local estimat al orașului Abrud pe 2022 prevede venituri în valoare de 31.321.000 lei și cheltuieli de 33.071.000 lei, iar deficitul de 1.750.000 lei este acoperit din excedentul anilor precedenți. În cadrul cheltuielilor, se constată o valoare aproape dublă celor alocate secțiunii de dezvoltare – 21.983.000 lei – iar cheltuielile de funcționare sunt în valoare de numai 11.088.000 lei.

Detalierea cheltuielilor pe capitole este următoarea:

● Autorități publice: 3.849.050 lei;
● Alte servicii publice: 315.350 lei;
● Ordine publică: 476.700 lei;
● Învățământ: 4.170.500 lei;
● Sănătate: 1.540.350 lei;
● Cultură: 152.350 lei;
● Asistență socială: 4.398.900 lei;
● Locuințe, servicii și dezvoltare publică: 17.491.800 lei;
● Agricultură, silvicultură și piscicultură: 198.000 lei;
● Transporturi: 478.000 lei.

De asemenea, bugetul activităților finanțate din venituri proprii plus subvenții sunt în valoare totală de 22.141.000 lei, veniturile și cheltuielile pentru aceste activități având valori egale.

Totodată, a fost aprobat Programul de investiții pentru anul 2022 pe grupe de investiții și surse de finanțare, în valoare totală de 21.983.000 lei, în cadrul căruia proiectele cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 au o valoare estimată de 14.125.000 lei. Din totalul investițiilor pe 2022, suma de 19.309.750 lei o reprezintă proiecte de investiții în derulare ca: Reabilitare și modernizare clădiri existente (corp principal Școala Gimnazială), desființare centrală termică existentă, construire anexă și depozit lemne, amenajare teren sport și incintă; Reabilitare, modernizare și extindere ambulatoriu cu înglobare clădire C8 (propusă pentru schimb de destinație din magazie în ambulatoriu) și amenajare incintă; Reabilitare, modernizare și dotare clădire existentă prin înființarea unui centru de zi pentru persoane vârstnice, unități de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice și centre de preparare și distribuire a hranei pentru persoane cu risc de sărăcie; Dezvoltarea integrată a orașului Abrud prin realizarea unui centru recreativ în clădirea fostei biserici unitariene și reabilitarea infrastructurii urbane aferente din Piața Eroilor, Piața Cuza Vodă și strada I. Buteanu; Modernizare străzi secundare în orașul Abrud; Reabilitare strada Soharu; Refacere/reabilitare pod strada Șerbina.

La capitolul „Alte cheltuieli de investiții” a  fost alocată o valoare de 2.422.250 lei pentru:

● achiziție de imobile: teren pe Aleea Copiilor;
● dotări independente: – cheltuieli cu administrația publică: centrală telefonie fixă, sistem camere de supraveghere, centrală de control acces, centrală termică; – centrale termice pentru școli; – modernizare și reabilitare iluminat public; – tractor;
● cheltuieli aferente studiilor de fezabilitate și alte studii; ● alte cheltuieli asimilate investițiilor.

Totodată, s-au aprobat transferuri de la bugetul local către Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud – 100.000 lei; către Serviciul Local de Utilitate Publică din subordinea Consiliului Local Abrud: 396.000 lei pentru secțiunea de funcționare; 51.000 lei pentru secțiunea de dezvoltare, în scopul achiziționării unei autoutilitare cu nacelă.

Bugetul de venituri și cheltuieli al orașului Abrud a fost adoptat în unanimitate de către cei 15 consilieri locali prezenți: câte 5 din partea PNL și PSD, unul independent și câte unul din partea a 4 partide diferite.

Ovidiu CULDA


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Abrud Info și pe GOOGLE NEWS


Administrație

Investiție de peste 2 milioane de euro într-un bloc operator nou şi saloane de terapie intensivă, la Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud

Publicat

în

Peste 2 milioane de euro, din fonduri nerambursabile europene, sunt investiți pentru modernizarea Spitalului Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” din Abrud.

În prezent, unitatea medicală are un bloc operator nou și saloane de terapie intensivă, dar și o instalaţie electrică nouă, calibrată pe cerinţele actuale, elemente de siguranţă, protecţie la încălzire şi suprasarcină, iluminat de siguranţă, ventilaţie şi împământare.

„Am reuşit atragerea unei investiţii europene de peste 2.000.000 de euro, nerambursabili, pentru aducerea Spitalului Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” din Abrud la standarde moderne şi dotarea cu aparatură de ultimă generaţie.

Practic, unitatea medicală a oraşului nostru are în prezent o instalaţie electrică nouă, calibrată pe cerinţele actuale, elemente de siguranţă, protecţie la încălzire şi suprasarcină, iluminat de siguranţă, ventilaţie şi împământare.

Cea mai importantă schimbare o constituie însă noul bloc operator şi saloanele de terapie intensivă, cu dotări care vor ajuta personalul medical la salvarea vieţilor omeneşti, la stabilizarea pacienţilor care necesită transfer sau la acordarea tratamentelor de specialitate.

În următoarea etapă ne vom orienta înspre aducerea la spitalul din Abrud a unor noi cadre medicale, pentru ca aceste dotări şi modernizări să își poată împlini menirea: sănătatea oamenilor din zonă”, a scris pe Facebook primarul Cristian Albu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Abrud Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Noul regulament pentru utilizarea parcurilor, locurilor de joacă și a terenurilor de sport din orașul Abrud

Publicat

în

Aleșii locali abrudeni au aprobat în ședința de săptămâna trecută Regulamentul pentru utilizarea parcurilor, locurilor de joacă, locurilor de odihnă şi a terenurilor de sport aflate pe domeniul public al oraşului Abrud, care pot fi utilizate gratuit și doar pe timpul zilei.

 

Nu au voie să intre în zona acestora persoanele aflate sub influenţa băuturilor alcoolice sau a stupefiantelor.

Este interzis accesul cetățenilor pe spaţiile verzi, pe parcelele florare şi/sau cu arbuşti, iar în parcuri plimbarea pe biciclete, patine cu rotile și scutere nemotorizate este permisă doar pe pistele special marcate. Circulaţia copiilor sub 5 ani pe biciclete este permisă numai pe alei și doar sub supravegherea unui adult, fără să afecteze siguranţa celorlalte persoane.

În locurile de joacă nu este permis accesul cu biciclete, patine cu rotile, scutere nemotorizate sau skateboarduri, cu excepţia celor aparţinând copiilor sub 5 ani, însoţiţi de adulţi. Utilizatorii trebuie să mențină în stare de funcționare echipamentele instalate în parcuri sau locuri de joacă și să păstreze curățenia. Accesul cu câini de companie este permis numai în parcuri şi locuri de odihnă, cu obligarea purtării de către aceştia a lesei şi a botniţei. Posesorii de animale de companie vor deţine carnetele de sănătate ale acestora şi vor asigura vaccinarea lor. Ei vor face curățenie în urma animalelor de companie, când este cazul.

Accesul copiilor în spaţiul de joacă este permis cu sau fără însoţitori, astfel:

a) copiii cu vârsta între 2-7 ani, obligatoriu însoţiţi de un adult;

b) copiii între 7-14 ani fără însoțitori,

c) copiii cu dizabilităţi, numai sub supravegherea unui adult.

Accesul animalelor de companie, aprinderea focului, fumatul în incinta locului de joacă și staționarea în perimetrul parcului de joacă a persoanelor care nu însoțesc copiii sunt 14 ani sunt interzise.

Utilizarea echipamentului de joacă din spaţiile de joacă este permisă doar copiilor cu vârsta cuprinsă între 2- 14 ani, până la greutatea maximă de 54 kg.

Însoţitorul copilului, părintele său reprezentantul legal al copilului îşi asumă responsabilitatea în caz de deteriorare a spaţiului de joacă sau echipamentului ca urmare a utilizării defectuoase a acestuia de către copii şi va suporta toate costurile de reparare sau înlocuire a acestora.

În incinta terenurilor de sport se vor desfăşura numai activităţi cu caracter sportiv, dar în mod excepţional pot avea loc şi alte activităţi de interes public, cu aprobarea Consiliului Local al Oraşului Abrud.

Utilizatorii terenurilor de sport sunt obligați să folosească încălţăminte adecvată activităţilor sportive ţinând cont de suprafaţa de joc a terenului. Pe terenul de sport se interzice accesul cu animale, biciclete, role, skateboarduri, scutere sau cu obiecte care pot duce la degradarea sau murdărirea terenului sintetic.

Utilizatorii care foloseasc un limbaj obscen, necuviincios, gesturi indecente sau devin violenți pot fi dați imediat afară de pe teren, ca de altfel și cei care produc zgomote și larmă, în special la orele de liniște (n.a., 13.00 – 14.00). Sunt interzise ruperea florilor, distrugerile de orice fel, activităţile comerciale și utilizarea aparaturii audio, dacă prin aceasta se deranjează liniştea publică etc. Pentru nerespectarea acestor prevederi, Primăria Abrud va aplica amenzi cuprinse între 100 – 200 de lei, pentru persoane fizice și între 1.000 – 10.000 de lei, pentru persoane juridice.

Pentru încălcarea pevederilor acestuia, cetățenii riscă amenzi între 100 – 200 de lei


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Abrud Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Primăria Abrud organizează licitație în valoare de peste 1.5 milioane de lei pentru achiziționarea de servicii publice digitale

Publicat

în

Primăria orașului Abrud a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru achiziția unor servicii de dezvoltare de software pentru baze de date și operare în cadrul proiectului „Achiziție de sistem integrat de tehnologia informațiilor și comunicațiilor care să îmbunătățească managementul urban local și care să furnizeze servicii publice digitale în orașul Abrud”. Valoarea totală estimată a proiectului este de 1.598.745,28 lei, fără TVA.

Dezvoltarea limitată a tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, cât şi gradul redus de acces la serviciile de internet constituie obstacole majore în tranziţia către economia cunoaşterii şi digitalizare, în contextul în care Orasul Abrud, jud. Alba este axat pe atragerea investitorilor şi creşterea bunăstării locuitorilor. Strategia de dezvoltare a Orasului Abrud reprezintă consolidarea simultană şi într-un mod corect, a tuturor problemelor şi intereselor relevante pentru dezvoltarea locală.

O asemenea abordare integrată a dezvoltării teritoriale este esenţială pentru construcţia unei comunităţi durabile din punct de vedere cultural, social, ecologic şi economic. Un alt obiectiv specific este cel de implementare a elementelor specifice oraselor inteligente (similar Smart City): iluminat public eficient, construcţii sustenabile, producţie inteligentă, reţele de comunicare/date de tip smart, gestionarea inteligentă a utilităţilor, a sistemelor de colectare a deşeurilor.

Statistic, 80% dintre angajaţi consumă în medie 30 de minute pe zi căutând informaţii. Orice îmbunatăţire, cât de mică, are un efect de multiplicare exponenţial.
Prin folosirea unei soluţii informatizate de gestiune a documentelor, timpii de regăsire a informaţiei scad cu cel puţîn 50%, iar aprobarea documentelor poate fi urmărita în timp real.

În momentul de faţă, 7,5 % din bugetul institutiei provine din venituri proprii. Ţinând cont de contextul post pandemic, precum şi de situaţia externă din regiune, încărcarea atât pe bugetul central-naţional, cât şi pe cel local este din ce în ce mai mare, aşadar nevoia de creştere a cotei de finanţare a fondurilor proprii pentru orice localitate este o necesitate curentă.

Principala cale de creştere a fondurilor proprii este atragerea de investitori. Implementarea de sisteme informatice deschise pentru gestiunea informaţională a UAT precum şi a comunicării acesteia cu terti reprezintă deziderate căutate de firmele secolului XXI.

Primăria nu deţine sisteme informatice performate care să asigure atât comunicarea interdepartamentală cât şi cea cu cetăţenii şi cu mediul de afaceri, care să o califice ca primărie SMART, pregătită pentru nevoile curente.

O dată cu implementarea sistemelor informatice software se vor implementa şi anumite componente hardware necesare funcţionării şi utilizării soluţiei dorite care asigură modul de operare strict pe fiecare compartiment în parte, dar care nu pot asigura managementul general al entităţii, gestiunea şi corelarea informaţiei inter-departamentale sau transparentizarea informaţiei atât în interiorul instituţiei cât şi în relaţia cu cetăţenii şi cu mediul de afaceri.

Activitatea în administaţia publică presupune într-o proporţie mare o activitate cu documentele în format electronic sau pe hârtie.
Dificultăţile în a îndeplini toate obligaţiile cerute de lege, în situaţii precum sincronizarea datelor inter-departamentale reprezintă o situaţie de fapt care, fără instrumentele necesare conduce spre întârzieri.

Raportarea, căutarea şi schimbul de informaţii decurg destul de dificil, iar pentru managementul instituţiei a primi o informaţie/situaţie în timp real sau a lua o decizie bazată pe informaţii bine structurate şi verificate este adeseori greu de centralizat din punct de vedere al datelor.

Există necesitatea din ce în ce mai mare de corelare a informaţiei/activităţii între sisteme/departamente, rezultată din orientarea actuală a fiecărui departament doar către activitatea proprie şi lipsa coordonării. Nevoia de a cauta şi accesa informaţii de orice fel, de oriunde, într-un timp foarte scurt (ex: mobil, laptop, dintr-o instituţie subordonată).

Dorinţa instituţiei de a-şi îmbunătăţi imaginea în ceea ce priveşte serviciile oferite cetăţenilor, modul de lucru intern (plimbarea între ghişee) şi modul de lucru online, viteza de raspuns şi nu în ultimul rând tehnologiile folosite reprezintă o nevoie acută.

În vederea facilitării interacţiunii cu cetăţenii, Beneficiarul utilizează mai multe soluţii IT separate precum:

– Pagina Web https://primaria-abrud.ro/ prin intermediul căreia sunt prezentate informaţiile şi documentele de interes public către cetăţeni şi este asigurat un canal digital de colectare a sesizarilor din partea acestora.

Primăria nu dispune de mijloacele IT pentru realizarea operatiunilor de backup a datelor stocate si prelucrate prin intermediul sistemelor informatice şi nici pentru realizarea de conexiuni între aceste aplicaţii. Calculatoarele (PC) nu sunt conectate într-o reţea internă, nu există un server performant sau alt mediu de stocare a copiilor de tip backup. De asemenea, Primăria nu are în dotare o platformă de gestiune a documentelor şi a fluxurilor de lucru interne şi nici un portal care să permită cetăţenilor şi mediului de afaceri să interacţioneze on-line cu Primăria, în vederea soluţionării diverselor cereri.

Obiectivul general constă în îmbunătăţirea continuă a calităţii vieţii pentru generaţiile prezente şi viitoare, pentru crearea unor comunităţi durabile, capabile să gestioneze şi să folosească resursele în mod eficient şi să valorifice potenţialul de inovare ecologică şi socială al economiei, în vederea asigurării prosperităţii, protecţiei mediului şi coeziunii sociale.

Investiţia permite achiziţionarea de sisteme TIC (Tehnologia Informaţiilor şi Comunicaţiilor) ce contribuie la îmbunătăţirea managementului local.

• Obiectivul general

În ceea ce priveşte necesitatea la nivelul comunei, echipamentele prezente sunt neschimbate de ani de zile şi nu acoperă numărul angajaţilor care au nevoie de acestea, astfel muncă acestora desfăşurându-se pe hârtie, fiind nevoie de spaţii fizice de stocare în ceea ce priveşte lucrul cu cetăţenii căutarea şi documentarea la nivelul instituţiei necesitând mai mult timp din cauza procesului anevoios.

În acest sens derivă unul din obiectivele generare ale proiectului: Evoluţia de la sisteme rudimentare, cu lucru pe hărtie şi fără o structurare a informaţiei, către un sistem unitar şi performant de management şi control este cât se poate de naturală pentru nevoile unei societăţi care valorizează resursele şi tinde spre modernizare şi colaborare.

Prin folosirea unei soluţii informatizate de gestiune a documentelor, se urmăreşte ca timpii de regăsire a informaţiei să scadă cu cel puţin 50%, iar aprobarea documentelor să poată fi urmărită in timp real.

Prin implementarea acestui proiect, UAT Orasul Abrud, jud. Alba, urmăreşte atingerea următoarelor obiective:

– servicii personalizate pentru realizarea sistemelor informatice integrate la nivel de comunitate;

– dotarea cu echipamente hardware pentru eficienţa sistemelor informatice care se vor implementa, debirocratizarea sistemului administrativ ceea ce va conduce implicit la un acces rapid la informaţii, la un proces de comunicare eficientizat, şi nu ultimul rând la reducerea timpului de aşteptare.

Pentru acoperirea obiectivelor specifice ale proiectului, prin realizarea interventiei sustinute de Reforma R1 (Crearea cadrului pentru mobilitate urbană durabilă), UAT Orasul Abrud, jud. Alba doreste achizitionarea urmatoarelor sisteme integrate de management şi echipamente TIC:

A. Sistem integrat de management cuprinzând:

a. Aplicatie software: contabilitate (ALOP+Buget+Contabilitate+Rapoarte+Verificari): imobilizari, salarizare, consolidare unitati subordonate alte aplicatii / 1 unitate, etc;

b. Aplicatie software: Taxe si Impozite (inclusiv integrare in PatrimVen): plati cu cardul, Ghiseul .ro, portal plati online si eliberare certificat fiscal;

c. Aplicatie software: registrul agricol: modul contracte, integrare agricol-RAN, integrare agricol -Taxe, modul adeverinta Nomenclator stradal, portal agricol si eliberare adeverinta;

d. Asistenta minim 10 ore, update-uri;

e. Functionar public virtual de tipul infokiosk (plata card bancar impozite si taxe);

f. Echipament depunere si ridicare documente – mobilier urban inteligent;

g. Dezvoltare pagina web – structura dedicata administratiei publice;

h. Aplicatie mobila cetateni;

i. Aplicatie mobila turisti;

j. Aplicatie mobila pentru functionar;

k. Dosarul cetateanului;

Toate aceste aplicatii vor fi interconectate cu site-ul oficial al UAT ORASUL ABRUD, jud. Alba.

B. Echipamente hardware:

1. Amenajare sala server
– dulap rack de podea 19”, complet echipat, montaj inclus – 1 bucata;
– tava fixa 19”, greutate maxim 50 kg – 2 bucati;
– organizator cablu cu inele – 4 bucati;
– cablu alimentare tip PDU 19”, C13 – 2 bucati;
– unitate UPS, 3000 VA cu management – 1 bucati;
– switch 24 x gigabit – 1 bucata;
– patch din fibra active conectica infrastructura de procesare – 2 bucati;
– patch CAT 6 de diferite dimensiuni – 10 bucati;
– cablu F/FTP, cat 6a – 500 m;
– material marunt;
– aparate de aer conditionat, 12000 BTU, A++ – 1 bucata;

2. Achizitionare routere cu functionalitati de protectie UTM sau echivalent- 1 bucata;

3. Infrastructura on prem hosting aplicatii formata din: server minim 3.0 GHz, 256 GB Memorie, 480 GB SSD, placa retea, Ethernet, sursa alimentare 1100 w- 2 bucati; pachet licente de operare conform cu numarul de procesoare; licenta perpetua – 2 bucati, licenta perpetua utilizatori interni – 30 bucati, licenta perpetua utilizatori externi – 1 bucata, instalare, montaj, configurare, etc;

4. Licente editare documente, e-mail personalizat, share, colaborare: pentru minim 30 utilizatori, posibilitatea de migrare conturi gmail, alte conturi de email, instalare;

5. Solutie wireless centralizata: acces point wirreless, control management, material marunt, instalare si configurare echipamente.

6. Statii de lucru mobile:

– notebook, processor minim I5 sau echivalent, 256 SSD, memorie minim 8 Gb, sistem de operare inclus – 6 bucati;
– laptop: ecran maxim 15”, memorie minim 16 Gb, hard disk minim 512 Gb – 1 bucata;

7. Solutie antivirus cu consola centralizata in cloud: antivirus – 30 bucati, servicii de instalare si conligurarc;

8. Drona inspectie zone de risc: baterie, greutate maxim 1 kg – 1 bucata;

9. Solutie realizare copii in siguranta, back-up si restore copii in siguranta:

– copiator departamental A 3 monocrom minim 22 ppm – 2 bucati;
– copiator departamental A3 color 25 ppm – 2 bucati;
– multifunctional A4 monocrom minim 40 ppm – 4 bucati;

10. Solutie sistem audio video, conferinta, prezentari:

– display interactiv LED minim 75”, cu touch, 4 K – 1 bucata;
– stand TV mobil cu suport camera – 1 bucata;
– sistem videoconferinta pentru sali mari – minim 11 – 14 persoane, dimensiune camera minim 4.5 x 8.5 , PC – 1 bucata;
– licenta 12 luni Microsoft Teams – 1 bucata;
– cablu HDMI minim 15 m – 1 bucata;
– kit mouse si tastatura wireless – 1 bucata;
– instalare si punere in functiune;

11. Solutie de inregistrare si transmitere live a sedintelor de consiliul local:

– microfoane pentru participantii cu drept de vot – 15 bucati;
– controller host – 1 bucata;
– camera video minim 1080p si trepied – 1 bucata;
– licenta software perpetua pentru transmitere live pe retele sociale (minim youtube, facebook, etc ) – 1 bucata;
– licenta software perpetua pentru personalizare cu informatii (tip burtiera) – 1 bucata;
– implementare si instruire;

12. Solutie afisaj informatii in oras:

– panou de afisare cu comanda de la distanta prin internet, si suport pe montaj in exterior – 1 bucata; -instalare si instruire utilizare;

Aceste sisteme integrate de management şi echipamente TIC vor deservi locuitorilor şi funcţionarilor publici din cadrul UAT ORASUL ABRUD, scopul fiind eficientizarea şi buna desfăşurare a activităţilor administrative în folosul comunităţii.

Realizarea acestei investiţii contribuie semnificativ la dezvoltarea şi implementarea unui portal de servicii către cetaţeni şi actualizarea, dezvoltarea şi implementarea unui sistem de gestionare a activităţilor, prin digitalizare fluxuri interne.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Abrud Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Știri Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Articole Similare

abrud, stiri abrud, informatii abrud