Învățământ-Cultură
Paul Toader, elev al Liceului „H.C.C” din Abrud, mențiune la faza națională a Olimpiadei de TIC
Elevul de la Liceul „H.C.C” din Abrud, Paul Toader, a reușit o performanță remarcabilă la Olimpiada Națională de TIC. A obținut mențiune și a fost recompensat cu o medalie de aur și două diplome.
„Felicitări! Un tânăr de excepție … Paul Toader, Olimpiada Națională de Tehnologia Informației” a transmis învățătoarea coordonatoare Alina Iancu, pe una dintre rețelele de socializare.
Elevul Paul Toader a participat în acest an la 6 (șase) discipline: limba și literatura română, matematică, informatică, chimie, TIC și geografie în cadrul etapelor județene a olimpiadelor școlare, încununate cu rezultate deosebite calificându-se la etapele naționale ale olimpiadelor școlare de Geografie și TIC, s-a calificat totodată și la etapa națională a concursului de chimie Concursul Național de chimie „Lazăr Edeleanu”.
Învățământ-Cultură
Paul Toader, elev al Liceului „Horia Cloșca și Crișan”, un adevărat ambasador al Abrudului
În acest an școlar a participat la 6 (șase) discipline: limba și literatura română, matematică, informatică, chimie, TIC și geografie în cadrul etapelor județene a olimpiadelor școlare, încununate cu rezultate deosebite calificându-se la etapele naționale ale olimpiadelor școlare de Geografie și TIC, s-a calificat totodată și la etapa națională a concursului de chimie Concursul Național de chimie „Lazăr Edeleanu”.
Paul a obținut lauri și la etapa națională a olimpiadei de Geografie, desfășurată recent la Constanța, el a obținut o mențiune MEN (locul 8). De asemenea Paul a participat și la proba de baraj pentru olimpiada internațională fiind foarte aproape de o mare performanță.
Paul este un elev de excepție și un model de ambiție și determinare. Și-a testat limitele alegând și geografia, o materie foarte atrăgătoare, dar foarte grea şi complexă. A luat participarea la această olimpiadă ca pe o provocare, știind că geografia nu implică doar memorare, ci trebuie să înveţi să faci corelaţii, asocieri, trebuie să ai o foarte bună memorie vizuală, o orientare în spaţiu excelentă şi o gândire foarte corectă, rațională.
Olimpicii noștri sunt mândria noastră, dar și a orașului din care fac parte.
Felicitări pentru elevul nostru de excepție, Paul Toader din clasa a IX-a MI/SN, Liceul „H.C.C.” Abrud!
Mult succes în continuare!
Învățământ-Cultură
Metoda de învățare „Montessori”, aplicată cu succes de o educatoare din Roșia Montană
Grădiniția din localitatea Gura Roșiei, comuna Roșia Montană, va beneficia de un sprijin material important ca urmare a unei campanii de strângere de fonduri derulată în mediul online.
Inițiatorul a fost antreprenorul și activistul Tică Darie, cel care a dezvoltat în comună una dintre puținele afaceri de succes din ultimii 20 de ani. Concret, grădinița avea nevoie de o serie de materiale didactice pentru ca educatoarea Mariana Mera să poată aplica metodele învățate în urma absolvirii cursului de educatori „Montessori”.
Inițiată de Maria Montessori, medic și pedagog italian, metoda care îi poartă numele are ca principiu de bază autoeducarea, aplicarea metodelor educaționale direct, nemediat și încurajarea copiilor să ia mereu decizii proprii, pe care să le respecte.
Pe scurt, metoda Montessori pune accent pe autonomia copilului, care este importantă la fiecare vârstă. Mariana Mera (43 de ani) este primul educator din România distins cu premiul Merito, în 2018. Mera este de 26 de ani educatoare la grădinița din satul natal.
„Am încercat mereu să le ofer acelor copii cea mai bună educație pe care le-o puteam eu oferi. Am aplicat metode și tehnici moderne învățate la diverse cursuri de specializare de-a lungul anilor, dar printr-o conjunctură favorabilă am ajuns să descopăr abordarea Montessori. La început am încercat de una singură să lucrez în acest fel cu copiii apoi am făcut cursul de asistenți Montessori la Institutul Montessori din București, iar după câțiva ani am absolvit cursul de educatori Montessori pentru copii de 3-6 ani la același institut”, astfel se prezintă educatoarea din Gura Roșiei.
Aceasta susține că această metodă de lucru este cea mai potrivită mai ales pentru copiii din comunitatea în care lucreează, formată din persoane de etnie romă, defavorizate.
„Materialele folosite în abordarea Montessori sunt costisitoare pentru că sunt din materiale de calitate, durabile, gândite științific, funcționale, cu scop logic, menite să sprijine copiii în dezvoltarea lor conform perioadelor senzitive pe care le traversează. Lipsa unora în activitatea copiilor duce la dificultăți și lacune mai târziu. Pot să lucrez eficient cu acești copii oferindu-le o educație bună așa cum fiecare copil din lume are dreptul doar dacă sunt întrunite condițiile necesare. Este locul unde la această vârstă se pun bazele caracterului lor și tot ceea ce se va construi în școală mai târziu va fi pe ceea ce s-a format în grădiniță”, a mai spus Mariana Mera.
În câteva zile de la debutul campaniei, s-a reușit strângerea fondurilor necesare.
„Am reuşit sã strângem 2.365 de euro pentru Grădinița Gura Roșiei din Roşia Montană. Mulțumim celor 75 de oameni din toată țara şi nu numai! Mulțumim localnicilor care au arătat foarte multă generozitate! De asemenea, mulțumim Asociația Ghizilor Din Bucovina care a sprijinit consistent această campanie care aduce speranță şi o educație mai bunã pentru copiii din comunitatea Gura Roşiei”, a precizat Tică Darie.
Acesta a donat, la rândul său părin intermediul firmei sale, dulapuri pentru grădinița din Gura Roșiei.
Învățământ-Cultură
„Elevii au talent!” la Liceul „Horea, Cloșca și Crișan” Abrud
Într-una din zilele săptămânii trecute, cei mai talentați elevi ai Liceului „Horea, Cloșca și Crișan” din Abrud și-au demonstrat „forțele” pe durata a peste două ore, aducând zâmbete, emoții și ropote de aplauze într-o sală pregătită special pentru proiectul „Elevii au talent”, derulat în „Săptămâna Altfel”.
Buna dispoziție, amuzamentul și entuziasmul elevilor au dovedit reușita acestei activități desfășurată într-o atmosferă plină de emoții, aceștia spunând în cor ,,A fost tare frumos!”, încântați cu adevărat fiind cu toții, chiar și profesorii școlii. Principalele rezultate obținute și care trebuie evidențiate au fost crearea unei stări de bine din punct de vedere emoțional a tuturor celor implicați în proiect, creșterea încrederii în sine a elevilor care și-au prezentat talentele, precum și legarea sau consolidarea prieteniilor între colegi.
Toți participanții au fost apreciați de către public, juriul a avut o misiune foarte dificilă în a alege premianții și a stabilit cei mai merituoși elevi pe secțiuni astfel: ● poezie: Maria Macaveiu – clasa a VI-a; ● teatru (scenete): membrii trupei clasei a X-a FIE; ● comedie: Gabriel Grozea – clasa a VI-a; ● artă (desen): Andreea Dănuța Todea – clasa a IX-a P; ● muzică ușoară: Eden Selena Fer – clasa a IX-a CV; ● muzică populară: formația clasei a IX-a P; Miruna Anamaria Lutesc – clasa a IX-a MI/SN; ● muzică instrumentală: Alex Elizar Jula – clasa a VII-a; Teodor Ioan Dascălu – clasa a X-a FIE; ● muzică religioasă: Alida Coralia Sturza – clasa a IX-a CV.
„Educaţia este umbra ce te urmărește toată viața, este un act permanent ce se realizează în familie, şcoală şi societate, este ceva continuu, fără vârstă și fără bariere! Un om educat este cel ce deține o educație informală, formală și nonformală. Educația nonformală ajută elevul <<a se descoperi>>, a se manifesta liber, a se <<refugia>> în propriile aspirații, aptitudini, a se exprima liber, a-și exprima părerile, a judeca, a se manifesta dezinvolt fără teamă de stresul notei sau a întrebărilor din conținuturi teoretice mai puțin învățate sau înțelese. Destul de rar ni se întâmplă să cunoaştem prea multe despre elevii noştri, despre ce ştiu să facă, despre ce-ar vrea să înveţe să facă. Prea rar li se întâmplă elevilor noştri să-şi pună în valoare, în spaţiul şcolar, un talent care nu este vizat de vreo competenţă curriculară. S-au obişnuit să creadă că şcoala este un mediu ostil care, în loc să-i apropie de idealurile lor, mai mult îi îndepărtează. O oportunitate de a-și prezenta talentele s-a ivit o dată cu derularea Programului Național „Săptămâna Altfel”, acesta fiind momentul potrivit să le oferim cadrul pentru a se valoriza, sub forma acestui concurs interactiv denumit sugestiv „Elevii au talent!”. Prin intermediul acestei activități ne-am propus să creștem gradul de atractivitate al şcolii şi percepţia acesteia de către elevi, ca fiind un mediu prietenos în care ei îşi dezvoltă şi etalează aptitudinile şi competenţele, care nu sunt evaluate de curriculumul şcolar. De asemenea, ne-am dorit să creștem spiritul competiţional şi să îmbunătățim relaţia profesor-elev şi elev-elev. Considerăm că aceste tipuri de activități-provocări reprezintă pașii de început spre cunoașterea elevilor, spre apropierea de școală, spre educația <<fără notă>>, spre luminarea cu zâmbet a chipului de copil. Mulțumim domnului profesor coordonator Leontin Costea, conducerii liceului și tuturor celor implicați în acest proiect reușit!” au transmis reprezentanții Liceului ,,Horea, Cloșca și Crișan” Abrud.
Ovidiu CULDA
-
Mondenacum 2 luni
Mesaje de Sfânta Maria 2024. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | abrudinfo.ro
-
Actualitateacum o lună
Obiceiuri și tradiții de Sfântul Alexandru: Rugăciunea făcătoare de minuni | abrudinfo.ro
-
Știri din zonăacum 3 luni
Un bărbat de 33 de ani din Ciuruleasa a decedat, după ce s-a răsturnat cu un tractor
-
Știri din zonăacum o lună
Autoturism răsturnat în afara DN 74, în zona localității Bucium Cerbu
-
Economieacum 3 luni
Locuri de muncă disponibile în orașul ABRUD, la data de 9 iulie 2024
-
Știri din zonăacum 2 luni
Bărbat de 29 de ani din Roșia Montană cercetat de polițiști, după ce a condus băut și a provocat un accident rutier pe DN 75
-
Actualitateacum 2 luni
Sâmbătă, 27 iulie 2024: Ziua Minerului, sărbătorită la Abrud. Vezi programul
-
Actualitateacum 2 luni
Bărbat de 37 de ani din Abrud reținut de polițiști, după ce a condus băut și fără permis un autoturism pe care l-a sustras din Roșia Montana