Rămâi conectat

Administrație

Investiție de peste 6,5 milioane de lei în modernizarea și dotarea cu echipamente medicale a Ambulatoriului Spitalului orășenesc Abrud

Publicat

în

Autoritatea de Management pentru Programul Sănătate a alocat primele două contracte de finanțare către Organismul Intermediar Program Sănătate din cadrul Agenției pentru Dezvoltare Regională Centru, în cadrul Priorității 1 a Programului, Acțiunea: „Investiții în infrastructura publică a ambulatoriilor sprijinite prin POR 2014-2020 – operațiuni etapizate”. Cele două contracte vizează unități medicale din municipiul Târgu Secuiesc și din orașul Abrud, valoarea totală a proiectelor finanțate fiind de peste 2 milioane euro.

Cele două proiecte reprezintă un pas esențial în modernizarea infrastructurii publice a ambulatoriilor de specialitate, contribuind astfel la îmbunătățirea accesului și calității serviciilor medicale pentru locuitorii din aceste zone. Prin aceste investiții, ADR Centru își continuă misiunea de a sprijini dezvoltarea regională și de a asigura condiții mai bune pentru sistemul de sănătate publică. Proiectele pentru Târgu Secuiesc și Abrud au fost selectate în urma unui proces riguros de evaluare, asigurându-se astfel că investițiile vor avea un impact semnificativ asupra comunităților locale.

Bugetul total al acestor proiecte este de 10.332.177 lei, din care 3.817.665,18 lei valorează investițiile din municipiul Târgu Secuiesc și 6.514.512,12 lei pentru investiții la Spitalul Orășenesc din Abrud. Fondurile nerambursabile – în valoare de 3.741.311,88 lei la Târgu Secuiesc și 6.384.221,91 lei pentru Abrud – sunt destinate modernizării și dotării ambulatoriilor, inclusiv achiziționarea de echipamente medicale performante și realizarea de lucrări de infrastructură necesare.

„Semnarea acestor două contracte de finanțare în cadrul Programului Sănătate, primele alocate instituției noastre pentru finanțarea operațiunilor etapizate în acest domeniu, aduce beneficii semnificative pentru locuitorii din Târgu Secuiesc și Abrud, deoarece asigură finalizarea lucrărilor la fostele Policlinici din aceste localități. Astfel, unități medicale vor deveni mai moderne și mai bine dotate pentru a asigura tratamentul pacienților din zone bine identificate ale județelor Covasna și Alba. Vom monitoriza modul în care autoritățile publice locale vor încheia aceste proiecte, pentru a susține partenerii noștri instituționali să contribuie la îmbunătățirea infrastructurii de sănătate din Regiunea Centru. Investițiile în sănătate sunt esențiale pentru dezvoltarea durabilă a comunităților noastre, iar noi vom continua să sprijinim astfel de inițiative cu resursele disponibile prin fondurile europene gestionate în cadrul Programului Sănătate”, a declarat domnul Simion Crețu, Director general ADR Centru.

Programul Operațional Sănătate este unul dintre cele 16 programe finanțate din fondurile Politicii de Coeziune în perioada 2021-2027 în România, având un buget total de 5.88 miliarde Euro, din care 2.274 miliarde Euro reprezintă finanțarea nerambursabilă din partea Uniunii Europene (1.624 miliarde Euro din FEDR și 650 milioane Euro din FSE+), iar 3.606 miliarde Euro este cofinanțarea națională. Programul Sănătate este structurat în 7 priorități, dintre care Prioritatea 1 vizează creșterea calității serviciilor de asistență medicală primară, comunitară, a serviciilor oferite în regim ambulatoriu și îmbunătățirea și consolidarea serviciilor preventive.

ADR Centru are calitatea de Organism Intermediar pentru implementarea Programului Sănătate, îndeplinind atribuții privind urmărirea implementării proiectelor finanțate în cadrul Programului, în Regiunea Centru. Această responsabilitate include gestionarea fondurilor europene alocate și asigurarea că proiectele sunt implementate conform planurilor și regulamentelor stabilite.

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Abrud Info și pe GOOGLE NEWS


Administrație

Investiție de 1,2 milioane de lei pentru digitalizarea activității Spitalului Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud

Publicat

în

Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud a lansat, luni, 1 septembrie 2025, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), procedura de achiziție prin licitație publică a serviciilor de dezvoltare și implementare a Sistemului Informatic Integrat și echipamentelor în cadrul proiectului „Digitalizarea activitatii Spitalului Orasenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud”.

Proiectul este finanțat prin PNRR. Valoarea totală estimată a achiziției este de 1.197.709 lei, fără TVA. Data limită pentru primirea ofertelor este 13 octombrie 2025.

Urmează să fie achiziționate: computere portabile, computer de birou, echipament periferic, imprimante laser, dispozitive de stocare cu acces direct, surse de alimentare electrică continuă, rețea de comunicații, routere de rețea, echipament de rețea, pachete software și sisteme informatice, pachete software pentru uz medical, pachete software pentru rețele, internet și intranet, pachete software pentru comutator (switch) sau router, pachete software pentru gestionarea documentelor, pachete software de contabilizare a timpului sau pentru resurse umane, pachete software pentru sisteme de operare pentru computere personale, servere, servicii de instalare de hardware, servicii IT (consultanță, dezvoltare de software, internet și asistență, servicii de programare și de consultanță software, servicii de analiză și de programare de sisteme și servicii pentru sisteme și asistență.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Abrud Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Nicolae Albu, prefectul județului Alba: „Lucrările de reparații pe DN 74A, în zona Roșia Montană, avansează conform graficului”

Publicat

în

Astăzi, prefectul județului Alba, domnul Nicolae Albu, a fost prezent pe șantierul lucrărilor de infrastructură rutieră desfășurate pe DN 74A, pe raza UAT Roșia Montană, alături de șeful Secției de Drumuri Naționale Alba, domnul Liviu Hondola, primarul comunei Roșia Montană, domnul Eugen Furdui și de dl. Cms șef de poliție Dorin Davidaș, șeful Serviciului Rutier din cadrul IPJ Alba.

Verificările din teren au avut loc în contextul în care se toarnă stratul de uzură din mixtură asfaltică pe trei porțiuni afectate de inundațiile și alunecările de teren din anul 2021. Lucrările au ca obiectiv principal îndepărtarea efectelor calamităților, consolidarea infrastructurii și asigurarea siguranței circulației rutiere în zonă.

„M-am deplasat astăzi împreună cu echipa tehnică pentru a verifica modul în care se desfășoară lucrările și pentru a ne asigura că ele respectă standardele de calitate. Reabilitarea DN 74A pe raza comunei Roșia Montană este o lucrare vitală, atât pentru siguranța participanților la trafic, cât și pentru locuitorii din Munții Apuseni. Este o zonă cu încărcătură turistică și economică semnificativă, iar aceste intervenții sunt absolut necesare pentru a preveni noi degradări”, a declarat prefectul județului Alba, Nicolae Albu.

Lucrările se desfășoară sub coordonarea CNAIR – SDN Alba și fac parte din programul de investiții cu termen de finalizare în anul 2025. Acestea vizează:

• consolidarea platformei drumului;
• refacerea carosabilului;
• turnarea mixturilor asfaltice;
• protejarea corpului drumului în zonele afectate.

Totodată, CNAIR a lansat pe 26 iunie, în platforma SEAP, o licitație pentru construirea unui pod nou pe DN 74A la Cărpiniș, la km 5+013.
Valoarea totală estimată a contractului este de 1.488.120,51 lei, fără TVA.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Abrud Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Primarul Radu Marcel Tuhuț le-a cerut oamenilor de afaceri din Abrud să creeze mai multe locuri de muncă pe plan local

Publicat

în

Primarul Radu Marcel Tuhuț s-a întâlnit cu oamenii de afaceri din Abrud cărora le-a cerut să creeze cât mai multe locuri de muncă pe plan local, pentru ca abrudenii să nu mai fie nevoiți să facă naveta zeci de kilometri, iar tinerii să rămână în oraș. Acesta i-a asigurat de sprijinul total al Primăriei Abrud, în acest demers.

„Am avut o întâlnire cu oameni de afaceri din orașul Abrud, cu cei care, prin activitatea pe care o desfășoară, creează unul, două sau chiar zeci de locuri de muncă. Îi apreciez foarte mult și țin cont de fiecare aspect semnalat de către ei deoarece știu cât de important este să avem locuri de muncă în orașul nostru, astfel încât abrudenii să nu mai fie nevoiți să facă naveta zeci de kilometri, iar tinerii să rămână în oraș.

Cu această ocazie, am prezentat situația actuală a proiectelor care se derulează în oraș, investițiile viitoare, dar și viziunea mea privind dezvoltarea comunității.

Orice investitor, orice abrudean, care dorește să-și deschidă o afacere în oraș va găsi, atât la mine, cât și la colegii din primărie, întreaga deschidere și susținere. Suntem un oraș care are nevoie de antreprenori, de cei care cunosc bine o meserie și își pot câștiga pâinea prin munca pe care o desfășoară”, a transmis primarul radu Marcel Tuhuț, pe pagina proprie de facebook.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Abrud Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Știri Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Articole Similare

abrud, stiri abrud, informatii abrud