Rămâi conectat

Administrație

Investiție de aproape 6.6 milioane de lei în reabilitarea, modernizarea și extinderea Ambulatoriului din cadrul Spitalului Orașenesc Abrud

abrudinfo.ro

Publicat

în

Primăria Abrud a lansat vineri, 29 ianuarie 2021, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru execuția lucrărilor de reabilitare, modernizare și extindere Ambulatoriu cu îngobare clădire C8 (propusă pentru schimb de destinație din magazie în ambulatoriu) și amenajare incintă. Aceasta este a doua licitație, ce din octombrie fiind anulată. Valoarea totală estimată a investiției este de 6.584.816,61 de lei, fără TVA.

Proiectul urmărește modernizarea, reabilitarea și extinderea corpului de clădire ambulatoriu, prin schimbarea destinației unei clădiri existente și transformarea acesteia într-una destinată activității medicale; creșterea calității serviciilor oferite în cadrul secțiilor ambulatoriului, dar și creșterea gradului de accesibilitate în spațiile aferente ambulatoriului.

Ambulatoriul va fi compus din:

Parter:

– laborator analize medicale

– recuperare, medicină fizică și balneologie

– laborator radiologie și imagistică medicală

Etaj:

– zona administrativă

– cabinete de specialitate: dermatovenerologie, reumatologie, endocrinologie, neurologie, psihiatrie, cardiologie, medicină internă, ORL, chirurgie generală, oftalmologie, obstretică – ginecologie

Construcția C4 (clădirea Ambulatoriu) este realizată din din cadre de beton armat și zidărie portantă. Planșeul peste parter este realizat din beton armat, iar peste etaj este parțial din beton armat și de lemn. Șarpanta este din lemn ecarisat de rășinoase cu învelitoare din țiglă ceramică.

Construcția C8 (propusă pentru înglobarea în exdinderea ambulatoriului) este parțial din cărămidă și parțial panouri sandwich pe structură metalică, pe fundație de beton, acoperită cu tablă cutată.

Prin proiect se propune reabilitarea, modernizarea, dotarea și extinderea ambulatoriului pentru crearea unui spațiu care să permită desfășurarea în condiții optime a activităților medicale. În acest scop se propun următoarele intervenții:

Extindere ambulatoriu cu înglobarea clădirii C8 (propusă pentru schimb de destinație din magazie în ambulatoriu):

– extinderea ambulatoriului se realizează pe latura de sud-est a acestuia, cuprinzând și actuala magazie C8, din care se vor păstra doi pereti exteriori

– regimul de înalțime a extinderii este de P+1E;

– sistemul constructiv este mixt din cadre de beton armat și zidarie portantă de 30 cm și 25 cm;

– zidurile interioare de compartimentare se vor realiza din cărămidă de 25 cm, 15 cm respectiv 12 cm;

– șarpanta se va realiza din lemn de răşinoase, ecarisat și ignifugat și va sprijini pe placa de beton armat de peste etaj, iar invelitoarea va fi din țiglă de tablă;

– suprafața construită a extinderii este de 405 mp, suprafața desfășurată fiind de 880 mp;

– investiția propusă presupune și recompartimentarea spațiului interior existent al ambulatoriului prin desfacerea unuor ziduri de compartimentare, realizare goluri în pereți de rezistență și realizare pereți noi din zidărie ușoară;

– finisaje exterioare: tencuieli decorative (culoare alb) și tâmplarie PVC alb cu geam termopan.

– finisaje interioare: covor PVC (care nu degajă fum şi gaze toxice în caz de incendiu ; montat pe plinta semirotundă), zugravăli lavabile (rezistente la dezifectanți, respectiv la decontaminări radioactive), gresie antiderapantă, faianță.

– dotarea clădirii cu un ascensor cu două stații pentru a facilita accesul la etajul clădirii

– dotarea ambulatoriului cu aparatură specifică

Intervenții structurale:

– se va extinde cu două corpuri independente separate printr-un rost antiseismic cuprinzând și acutala magazie C8 din care se vor păstra doi pereți exteriori.

Funcționalitatea actuală ca și magazie a clădirii C8 se va înlocui în clădire Ambulatoriu – regimul de înălțime al extinderii este P+E având sistemul constructiv din cadre de beton armat și zidarie portantă.

– pe extinderea corpului Ambulatoriu se va realiza o șarpantă dulgherească care se va racorda la cea existentă

– se recompartimentează spațiul parterului și etajului la corpul de clădire al ambulatoriului prin desfacerea unor ziduri de compartimentare, realizarea unor noi goluri de uși și ferestre în diafragmele de zidărie și realizarea de pereți noi ușori

– întreaga clădire va fi prevăzută cu un trotuar de gardă din beton

– investiția va cuprinde și un ascensor interior din diafragme portante pe contur

– se refac accesele exterioare și interioare inclusiv cu rampe pentru persoanele cu dizabilității

Beneficiarii direcți ai proiectului sunt reprezentați în primul rând din personalul ambulatoriului, condiții îmbunătățite, organizarea mai buna dar si dotarea moderna urmând sa își pună amprenta asupra eficienței activități desfășurate, cu impact direct la nivelul stării de sănătate a pacienților.

Beneficiarii indirecți ai proiectului sunt în primul rând familiile pacienților. Prin asigurarea unor servicii calitative în cadrul ambulatoriului, se evita scoaterea pacientului din mediul familial prin spitalizarea lui, care presupune stres si costuri suplimentare. Astfel se evita si pierderile financiare ale acestora, datorita numărului redus de zile lucrătoare pierdute de pacient si familia sa. Acest grup al beneficiarilor indirecți ai proiectului poate fi lărgit la întreaga populație a orașului Abrud si a Comunelor învecinate, însumând 19552 locuitori (comuna Roșia Montana cu 3872 locuitori, Bistra -5066 locuitori, Ciuruleasa -1235 locuitori, Mogoș-1050 locuitori, si orașul Abrud -5072 locuitori).

Administrație

Albu Cristian: „De săptămâna viitoare la centrul de vaccinare din Abrud va fi disponibil și serul dezvoltat de Pfizer-BioNTech”

abrudinfo.ro

Publicat

în

Albu Cristian, primarul orașului Abrud, anunță câ începând de luni, 10 mai 2021, în cadrul centrului de vaccinare din orașul Abrud va fi disponibil și serul anti COVID-19, dezvoltat de Pfizer-BioNTech.

„De săptămâna viitoare, la Abrud va fi disponibil și serul Pfizer-BioNTech pentru vaccinarea care este cea mai mare șansă a noastră de a pune capăt pandemiei. Avem șansa vaccinării, o armă esențială în lupta cu acest virus și avem norocul că ne este accesibilă tuturor, alegerea ne aparține fiecăruia, dar trebuie să alegem conștient și responsabil”, a scris acesta pe pagina personală de facebook.

Citește mai mult

Administrație

Bugetul orașului Abrud pe anul 2021 depășește 21,5 milioane de lei

abrudinfo.ro

Publicat

în

Aleșii locali abrudeni au aprobat în ultima ședință de consiliu local bugetul pe anul 2021 al orașului Abrud pe baza unui proiect inițiat de primarul Cristian Albu.

La partea de venituri, bugetul local are o valoare de 21.572.000 de lei, iar cheltuielile sunt mai mari cu 1.000.000 de lei, deficitul pentru secțiunea de dezvoltare urmând să fie acoperit din excedentul anului trecut. Pentru secțiunea de funcționare, bugetul include suma de 9.960.000 de lei, atât la venituri, cât și la cheltuieli, iar pentru secțiunea de dezvoltare, 11.612.000 de lei la venituri și 12.612.000 de lei la cheltuieli, diferența de 1.000.000 de lei urmând să se acopere din excedentul bugetului pe anul 2020.

Consilierii locali au aprobat și bugetul activităților finanțate din venituri proprii și subvenții, însumând 19.366.110 de lei, atât la partea de venituri, cât și la cea de cheltuieli, care vor fi alocați pentru funcționarea Serviciului Local de Utilitate Publică Abrud, Spitalului Orășenesc „Dr. Alexandru Borza”, Liceului „Horea, Cloșca și Crișan” și Școlii Gimnaziale „Avram Iancu”.

Astfel, SLUP Abrud va avea un buget de 1.560.000 de lei, spitalul – 17.500.000 de lei, școala – 100.000 de lei, iar liceul – 176.110 lei. CL Abrud a aprobat, totodată, creditele de angajament pentru acţiuni multianuale ale bugetului pentru următoarele investiţii: „Reabilitare şi modernizare clădire existentă- corp principal școală gimnazială, desfiinţare centrală termică existentă, construire anexă şi depozit de lemne, amenajare teren de sport şi incintă din Abrud”,  în sumă de aproape 7,6 milioane de lei, „Reabilitare, modernizare și extindere ambulatoriu cu înglobare clădire C8 (propusă pentru schimb de destinaţie din magazie în ambulatoriu) și amenajare incintă”, în sumă de circa 12,32 milioane de lei și „Reabilitare, modernizare și dotare clădire existentă, prin înfiinţarea unui centru de zi pentru persoane vârstnice, unități de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice și centre de preparare și distribuire a hranei pentru persoanele cu risc de sărăcie în oraşul Abrud”, în valoare de aproape 4,3 milioane de lei.

Aleșii locali abrudeni au aprobat și programul de investiții pentru anul 2021, care prevede realizarea unor obiective pentru care vor fi alocate 12.612.000 de lei din credite bugetare și de angajament.

Citește mai mult

Administrație

Abrudul scapă de restricțiile impuse în weekend, după ce incidența cazurilor de COVID-19 a scăzut sub 4 la mia de locuitori

abrudinfo.ro

Publicat

în

După ce incidența cazurilor de COVID-19 a scăzut sub 4 la mia de locuitori, orașul Abrud scapă, momentan, de restricțiile impuse în weekend-uri, iar începând de mâine, 25 aprilie 2021, se va putea iesi din casă până la ora 22.00, fără declarație pe propria răspundere, iar magazinele magazinele pot rămâne deschise până la ora 21.00, în toate zilele săptămânii.

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID-19, la nivelul tuturor unităților administrativ—teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 4870/23.04.2021, pentru data de 24.04.2021;

În temeiul:

-Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologie și biologic;

-Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;

-H.G. nr. 432/08.04.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 aprilie 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

în conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 24.04.2021,
HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, la data de 24.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Art. 2. (1) La nivelul municipiilor Alba Iulia și Blaj, orașelor Abrud și Ocna Mureș, comunelor Ciugud și Rimetea unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este mai mare de 3 și mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 25.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a)Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

b)Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c)Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d)Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e)Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f)Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200- 0500, cu următoarele excepții:

(2)deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

(3)deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

(4)deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

(5)deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

g)Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

h)Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i)Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j)Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k)Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l)Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

m)Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

1.Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

2.La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ-teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3. (1) La nivelul comunelor Galda de Jos, Șpring și Șugag unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 si 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 25.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200- 0500, cu următoarele excepții:
deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar O6°°-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 06°°-2200;
Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.
La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ-teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 4. în toate localitățile se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în perioada 1 mai-2 mai 2021, în intervalul orar 2000-0500 pentru deplasarea și participarea la slujbele religioase;

Art. 5. în toate localitățile se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în perioada 8 mai-9 mai 2021, în intervalul orar 2000-0500 pentru deplasarea și participarea la sărbătoarea religioasă specifică lunii Ramazan;

Art. 6. Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente”.

Art. 7. Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Art. 8. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 9. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Citește mai mult

Administrație

Mâine, 22 aprilie 2021: Ședință ordinară publică la Consiliul Local Abrud. Aprobarea bugetului local pentru acest an, pe ordinea de zi

abrudinfo.ro

Publicat

în

Consiliul Local Abrud este convocat în ședință ordinară care se va desfășura joi, 22 aprilie 2021, începând cu ora 13.00, în sala de ședințe „Avram Iancu” din cadrul Primăriei orașului Abrud. Pentru această întrunire, primarul Cristian Alexandru Albu a propus spre dezbatere și aprobare următorul  PROIECT AL ORDINII DE ZI:

1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului local pe anul 2021, la nivelul orașului Abrud;

2. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea Organigramei și a Statului de funcții ale aparatului de specialitate al primarului orașului Abrud și serviciilor publice de interes local din subordinea Consiliului Local al orașului Abrud;

3. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Serviciului Local de Utilitate Publică Abrud pe anul 2021;

4. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea modificării numărului de posturi, Organigramei și Statului de funcții ale Serviciului Local de Utilitate Publică Abrud;

5. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea repartizării, în vederea închirierii, a unor imobile din fondul locativ al orașului Abrud;

6. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea închirierii prin licitație publică a imobilului (teren+construcții) aparținând domeniului public al orașului Abrud, situat administrativ în oraș Abrud, str. Lt. Anca-Virgil, nr. 69, județul Alba, înscris în CF nr. 73703 Abrud;

7. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea schimbării titularului Contractului de închiriere nr. 12110 din 04.09.2017;

8. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea prelungirii duratei Contractului de închiriere a imobilului de natură locuință din fondul locativ, situat în orașul Abrud, Aleea Plopului, bloc O, apartament 3, județul Alba;

9. Probleme curente.

Ovidiu CULDA

Citește mai mult

Administrație

CJSU Alba a dispus astăzi, 10 aprilie 2021, noi măsuri de combatere a pandemiei de COVID-19 în orașul Abrud

abrudinfo.ro

Publicat

în

Municipiile Blaj, Alba Iulia și Aiud, orașele Abrud, Abrud și  Ocna Mureș precum și comunele Berghin, Galda de Jos, Gârbova, Lunca Mureșului, Noșlac, Săsciori, Șpring și Șugag vor intra sub incidența unui nou set de restricții anti-COVID, din cauza evoluției pandemiei de Covid-19 pe teritoriul lor.

Art. 1. Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 10.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Art. 2. (1) La nivelul municipiilor Alba Iulia și Aiud, orașelor Abrud, Cugir și Ocna Mureș, comunei Gârbova unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 11.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 2200-0500, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 2000-0500, cu următoarele excepţii:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
2. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
3. deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

b) Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 0500-1800;

c) În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 1800-0500, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

d) Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

e) Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;

f) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

g) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

h) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

i) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

j) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

k) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

l) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

m) Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

n) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

o) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

p) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

q) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

r) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;

(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

(4) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3. (1) La nivelul municipiului Blaj și comunei Galda de Jos unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 3 şi mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 11.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
3. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

n) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 4. (1) La nivelul comunelor Berghin, Lunca Mureșului, Noșlac, Săsciori, Șpring și Șugag unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 11.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
3. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2200;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 5. Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Art. 6. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Știri Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Articole Similare

abrudinfo, stiri abrud, informatii abrud