Administrație
Investiție de aproape 6.6 milioane de lei în reabilitarea, modernizarea și extinderea Ambulatoriului din cadrul Spitalului Orașenesc Abrud
Primăria Abrud a lansat vineri, 29 ianuarie 2021, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru execuția lucrărilor de reabilitare, modernizare și extindere Ambulatoriu cu îngobare clădire C8 (propusă pentru schimb de destinație din magazie în ambulatoriu) și amenajare incintă. Aceasta este a doua licitație, ce din octombrie fiind anulată. Valoarea totală estimată a investiției este de 6.584.816,61 de lei, fără TVA.
Proiectul urmărește modernizarea, reabilitarea și extinderea corpului de clădire ambulatoriu, prin schimbarea destinației unei clădiri existente și transformarea acesteia într-una destinată activității medicale; creșterea calității serviciilor oferite în cadrul secțiilor ambulatoriului, dar și creșterea gradului de accesibilitate în spațiile aferente ambulatoriului.
Ambulatoriul va fi compus din:
Parter:
– laborator analize medicale
– recuperare, medicină fizică și balneologie
– laborator radiologie și imagistică medicală
Etaj:
– zona administrativă
– cabinete de specialitate: dermatovenerologie, reumatologie, endocrinologie, neurologie, psihiatrie, cardiologie, medicină internă, ORL, chirurgie generală, oftalmologie, obstretică – ginecologie
Construcția C4 (clădirea Ambulatoriu) este realizată din din cadre de beton armat și zidărie portantă. Planșeul peste parter este realizat din beton armat, iar peste etaj este parțial din beton armat și de lemn. Șarpanta este din lemn ecarisat de rășinoase cu învelitoare din țiglă ceramică.
Construcția C8 (propusă pentru înglobarea în exdinderea ambulatoriului) este parțial din cărămidă și parțial panouri sandwich pe structură metalică, pe fundație de beton, acoperită cu tablă cutată.
Prin proiect se propune reabilitarea, modernizarea, dotarea și extinderea ambulatoriului pentru crearea unui spațiu care să permită desfășurarea în condiții optime a activităților medicale. În acest scop se propun următoarele intervenții:
Extindere ambulatoriu cu înglobarea clădirii C8 (propusă pentru schimb de destinație din magazie în ambulatoriu):
– extinderea ambulatoriului se realizează pe latura de sud-est a acestuia, cuprinzând și actuala magazie C8, din care se vor păstra doi pereti exteriori
– regimul de înalțime a extinderii este de P+1E;
– sistemul constructiv este mixt din cadre de beton armat și zidarie portantă de 30 cm și 25 cm;
– zidurile interioare de compartimentare se vor realiza din cărămidă de 25 cm, 15 cm respectiv 12 cm;
– șarpanta se va realiza din lemn de răşinoase, ecarisat și ignifugat și va sprijini pe placa de beton armat de peste etaj, iar invelitoarea va fi din țiglă de tablă;
– suprafața construită a extinderii este de 405 mp, suprafața desfășurată fiind de 880 mp;
– investiția propusă presupune și recompartimentarea spațiului interior existent al ambulatoriului prin desfacerea unuor ziduri de compartimentare, realizare goluri în pereți de rezistență și realizare pereți noi din zidărie ușoară;
– finisaje exterioare: tencuieli decorative (culoare alb) și tâmplarie PVC alb cu geam termopan.
– finisaje interioare: covor PVC (care nu degajă fum şi gaze toxice în caz de incendiu ; montat pe plinta semirotundă), zugravăli lavabile (rezistente la dezifectanți, respectiv la decontaminări radioactive), gresie antiderapantă, faianță.
– dotarea clădirii cu un ascensor cu două stații pentru a facilita accesul la etajul clădirii
– dotarea ambulatoriului cu aparatură specifică
Intervenții structurale:
– se va extinde cu două corpuri independente separate printr-un rost antiseismic cuprinzând și acutala magazie C8 din care se vor păstra doi pereți exteriori.
Funcționalitatea actuală ca și magazie a clădirii C8 se va înlocui în clădire Ambulatoriu – regimul de înălțime al extinderii este P+E având sistemul constructiv din cadre de beton armat și zidarie portantă.
– pe extinderea corpului Ambulatoriu se va realiza o șarpantă dulgherească care se va racorda la cea existentă
– se recompartimentează spațiul parterului și etajului la corpul de clădire al ambulatoriului prin desfacerea unor ziduri de compartimentare, realizarea unor noi goluri de uși și ferestre în diafragmele de zidărie și realizarea de pereți noi ușori
– întreaga clădire va fi prevăzută cu un trotuar de gardă din beton
– investiția va cuprinde și un ascensor interior din diafragme portante pe contur
– se refac accesele exterioare și interioare inclusiv cu rampe pentru persoanele cu dizabilității
Beneficiarii direcți ai proiectului sunt reprezentați în primul rând din personalul ambulatoriului, condiții îmbunătățite, organizarea mai buna dar si dotarea moderna urmând sa își pună amprenta asupra eficienței activități desfășurate, cu impact direct la nivelul stării de sănătate a pacienților.
Beneficiarii indirecți ai proiectului sunt în primul rând familiile pacienților. Prin asigurarea unor servicii calitative în cadrul ambulatoriului, se evita scoaterea pacientului din mediul familial prin spitalizarea lui, care presupune stres si costuri suplimentare. Astfel se evita si pierderile financiare ale acestora, datorita numărului redus de zile lucrătoare pierdute de pacient si familia sa. Acest grup al beneficiarilor indirecți ai proiectului poate fi lărgit la întreaga populație a orașului Abrud si a Comunelor învecinate, însumând 19552 locuitori (comuna Roșia Montana cu 3872 locuitori, Bistra -5066 locuitori, Ciuruleasa -1235 locuitori, Mogoș-1050 locuitori, si orașul Abrud -5072 locuitori).
Administrație
Investiție de 1,2 milioane de lei pentru digitalizarea activității Spitalului Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud
Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud a lansat, luni, 1 septembrie 2025, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), procedura de achiziție prin licitație publică a serviciilor de dezvoltare și implementare a Sistemului Informatic Integrat și echipamentelor în cadrul proiectului „Digitalizarea activitatii Spitalului Orasenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud”.
Proiectul este finanțat prin PNRR. Valoarea totală estimată a achiziției este de 1.197.709 lei, fără TVA. Data limită pentru primirea ofertelor este 13 octombrie 2025.
Urmează să fie achiziționate: computere portabile, computer de birou, echipament periferic, imprimante laser, dispozitive de stocare cu acces direct, surse de alimentare electrică continuă, rețea de comunicații, routere de rețea, echipament de rețea, pachete software și sisteme informatice, pachete software pentru uz medical, pachete software pentru rețele, internet și intranet, pachete software pentru comutator (switch) sau router, pachete software pentru gestionarea documentelor, pachete software de contabilizare a timpului sau pentru resurse umane, pachete software pentru sisteme de operare pentru computere personale, servere, servicii de instalare de hardware, servicii IT (consultanță, dezvoltare de software, internet și asistență, servicii de programare și de consultanță software, servicii de analiză și de programare de sisteme și servicii pentru sisteme și asistență.
Administrație
Nicolae Albu, prefectul județului Alba: „Lucrările de reparații pe DN 74A, în zona Roșia Montană, avansează conform graficului”
Astăzi, prefectul județului Alba, domnul Nicolae Albu, a fost prezent pe șantierul lucrărilor de infrastructură rutieră desfășurate pe DN 74A, pe raza UAT Roșia Montană, alături de șeful Secției de Drumuri Naționale Alba, domnul Liviu Hondola, primarul comunei Roșia Montană, domnul Eugen Furdui și de dl. Cms șef de poliție Dorin Davidaș, șeful Serviciului Rutier din cadrul IPJ Alba.
Verificările din teren au avut loc în contextul în care se toarnă stratul de uzură din mixtură asfaltică pe trei porțiuni afectate de inundațiile și alunecările de teren din anul 2021. Lucrările au ca obiectiv principal îndepărtarea efectelor calamităților, consolidarea infrastructurii și asigurarea siguranței circulației rutiere în zonă.
„M-am deplasat astăzi împreună cu echipa tehnică pentru a verifica modul în care se desfășoară lucrările și pentru a ne asigura că ele respectă standardele de calitate. Reabilitarea DN 74A pe raza comunei Roșia Montană este o lucrare vitală, atât pentru siguranța participanților la trafic, cât și pentru locuitorii din Munții Apuseni. Este o zonă cu încărcătură turistică și economică semnificativă, iar aceste intervenții sunt absolut necesare pentru a preveni noi degradări”, a declarat prefectul județului Alba, Nicolae Albu.
Lucrările se desfășoară sub coordonarea CNAIR – SDN Alba și fac parte din programul de investiții cu termen de finalizare în anul 2025. Acestea vizează:
• consolidarea platformei drumului;
• refacerea carosabilului;
• turnarea mixturilor asfaltice;
• protejarea corpului drumului în zonele afectate.
Totodată, CNAIR a lansat pe 26 iunie, în platforma SEAP, o licitație pentru construirea unui pod nou pe DN 74A la Cărpiniș, la km 5+013.
Valoarea totală estimată a contractului este de 1.488.120,51 lei, fără TVA.
Administrație
Primarul Radu Marcel Tuhuț le-a cerut oamenilor de afaceri din Abrud să creeze mai multe locuri de muncă pe plan local
Primarul Radu Marcel Tuhuț s-a întâlnit cu oamenii de afaceri din Abrud cărora le-a cerut să creeze cât mai multe locuri de muncă pe plan local, pentru ca abrudenii să nu mai fie nevoiți să facă naveta zeci de kilometri, iar tinerii să rămână în oraș. Acesta i-a asigurat de sprijinul total al Primăriei Abrud, în acest demers.
„Am avut o întâlnire cu oameni de afaceri din orașul Abrud, cu cei care, prin activitatea pe care o desfășoară, creează unul, două sau chiar zeci de locuri de muncă. Îi apreciez foarte mult și țin cont de fiecare aspect semnalat de către ei deoarece știu cât de important este să avem locuri de muncă în orașul nostru, astfel încât abrudenii să nu mai fie nevoiți să facă naveta zeci de kilometri, iar tinerii să rămână în oraș.
Cu această ocazie, am prezentat situația actuală a proiectelor care se derulează în oraș, investițiile viitoare, dar și viziunea mea privind dezvoltarea comunității.
Orice investitor, orice abrudean, care dorește să-și deschidă o afacere în oraș va găsi, atât la mine, cât și la colegii din primărie, întreaga deschidere și susținere. Suntem un oraș care are nevoie de antreprenori, de cei care cunosc bine o meserie și își pot câștiga pâinea prin munca pe care o desfășoară”, a transmis primarul radu Marcel Tuhuț, pe pagina proprie de facebook.
-
Mondenacum o lună
Mesaje de Sfânta Maria 2025. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | abrudinfo.ro
-
Actualitateacum 2 luni
URARI, FELICITARI şi MESAJE de La mulţi ani de Sfântul Ilie 2025 | abrudinfo.ro
-
Mondenacum o lună
Nume care se sărbătoresc de Sfânta Maria | abrudinfo.ro
-
Știri din zonăacum 2 luni
Prezența unui urs, semnalată la Mogoș. A fost transmis mesaj RO Alert locuitorilor din zonă
-
Economieacum 3 luni
Mircea Goia, director general la Cupru Min Abrud, după publicarea rezultatelor procedurii de selecție
-
Știri din zonăacum 3 luni
Arhimandritul Samuel Cristea, originar din Ciuruleasa, ales Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Vadului, Feleacului și Clujului
-
Sportacum o lună
Abrudeanca Elena Maria Toma, medalie de bronz cu echipa de 8+1 a României, la Campionatele Mondiale de Canotaj U19
-
Actualitateacum 2 luni
Duminică, 27 iulie 2025, are loc cea de-a XLI-a ediție a Festivalului-Concurs de Folclor „Inimi fierbinți, în Țara de Piatră”. Vezi programul