Acasă » Societate » Învățământ-Cultură » Sicoe Cătălin Nicolae, elev la Liceul Horia, Cloşca şi Crişan din Abrud, a obținut premiul special al Societăţii de Geografie din Romania

Sicoe Cătălin Nicolae, elev la Liceul Horia, Cloşca şi Crişan din Abrud, a obținut premiul special al Societăţii de Geografie din Romania

Publicat în 20.07.2017 la ora 21:54

40 de elevi din toată ţară si-au disputat premiile şi au încercat să convingă juriul etapei naţionale organizate la Targu Secuiesc în perioada 17-20 iulie 2017. Elevul Sicoe Cătălin Nicolae, din clasa a X-a de la Liceul Horia, Cloşca şi Crişan din Abrud, coordonat de prof. Leontin Costea, a obţinut la secţiunea Geografia Mediului, premiul special al Societăţii de Geografie din Romania.

Concursul Naţional de Comunicări Ştiinţifice ale elevilor din învăţământul liceal, la disciplina geografie, are ca obiective dezvoltarea capacităţii de comunicare şi dialog şi a spiritului de competiţie şi fair-play. Formă de manifestare a creativităţii elevilor, această activitate constă în realizarea de referate sau comunicări elaborate pe o temă propusă de participanţi, la una dintre cele trei secţiuni: geografie fizică, geografie umană şi geografia mediului. Realizarea acestor proiecte îmbracă forma unor comunicări ştiinţifice (cu aparat critic şi bibliografie) şi a fost coordonată de  profesorul de geografie. Tema  acestor comunicări a fost aleasă de elev, prin consultarea cu profesorul coordonator. Lucrările au fost însoţite de prezentari power point care au contribuit la o mai bună susţinere orală.

Juriul a avut o misiune dificilă pentru că a trebuit să tină cont în evaluarea comunicărilor de mai mulţi indicatori precum rigoarea ştiinţifică a conţinutului; modul de redactare (originalitate în alegerea temei, structurarea logică a conţinuturilor, interpretarea fenomenelor şi a  evenimentelor geografice, aparat critic şi bibliografie minimală;  expunere şi argumentare (limbaj de specialitate, capacitate de sinteză şi de analiză geografică, abilitate în citirea, interpretarea şi integrarea suporturilor grafice şi cartografice, argumentare, expresivitatea prezentării şi capacitatea de a-şi susţine ideile prezentate etc.); consistenţa suportului de susţinere a comunicării; metodele de cercetare folosite şi abilităţile formate; creativitate; precum si de încadrare în timpul alocat prezentării.

Acest articol a fost citit de 720 ori

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Completează termenul lipsă * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.