Acasă » Actualitate » Potrivit deputatului Dan Simedru „Mocăniţa” Turda – Abrud, prinsă în Master Planul de Transport 2015-2030

Potrivit deputatului Dan Simedru „Mocăniţa” Turda – Abrud, prinsă în Master Planul de Transport 2015-2030

Publicat în 18.02.2015 la ora 11:00

SimedruÎn agenda Master Planului pentru Transporturi 2015-2030, prezentată de către Ioan Rus, ministrul Transporturilor, în fața Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților și Senatului, la începutul acestei săptămâni, a fost cuprinsă şi linia ferată de la Turda la Abrud, denumită „Mocăniţa”.

Calea ferată care străbătea o parte din Munţii Apuseni, pe o distanţă de 94 de kilometri, a fost construită între anii 1910-1912, iar ultima cursă pe acest tronson s-a făcut în anul 1997. De atunci, o bună parte din şinele de tren au fost „revendicate” de hoţii de fier şi vândute. Mocăniţa avea 21 de staţii şi o viteză de maximum 40 km la oră. Timp de 75 de ani a fost utilizată atât pentru transportul călătorilor, cât şi pentru cel de marfă, cum ar fi lemnul exploatat din Apuseni. A fost închisă însă la finele anilor ‘90, pe motiv că nu era rentabilă. De atunci, calea ferată a fost lăsată în paragină, iar pe multe tronsoane, șinele de cale ferată au fost furate și vândute la fier vechi. Pe segmentul Abrud – Câmpeni, aflat într-o stare fizică bună, circulația trenurilor a fost reluată, în scop turistic, de către un investitor austriac. Acum, „Mocăniţa” va merge la Bruxelles împreună cu ministrul Ioan Rus, fiind cuprinsă în Master Planul de Transport al României pentru anii 2015-2030, iar o eventuală finanţare europeană pentru refacerea acestui traseu ar însemna un „boom” pentru zona turistică din Munţii Apuseni.

Tudor STAN

Acest articol a fost citit de 206 ori

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Completează termenul lipsă * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.