Rămâi conectat

Administrație

Oraşul Abrud se modernizează, prin grija unui edil gospodar

Publicat

în

Interviu cu Nicolae SIMINA, primarul localităţii.

Simina

Numele orașului Abrud, Alburnus Minor, a fost alăturat de-a lungul vremii aurului care se extrăgea din numeroasele mine din zonă. Aurul i-a adus Abrudului prosperitate, glorie, nenorociri şi cenuşă. Dacă în anul 1990, în mineritul din Apuseni lucrau peste 4.000 de oameni, astăzi mai muncesc doar cu puțin peste 500, la exploatarea minieră de la Roșia Poieni. De aproape patru ani destinele orașului Abrud sunt conduse de un fost miner, Nicolae Simina, om al locului, absolvent al Facultății de Mine din Petroșani și al Universităţii „1 Decembrie 1918”, obţinând specializarea de inginer cadastru-geodezie. 

– Oraşul Abrud s-a dezvoltat în ultimii ani, fiind în plină modernizare. Domnule primar, câți locuitori mai are astăzi orașul Abrud? – Potrivit ultimului recensământ, în orașul Abrud locuiesc aproape 5.760 de locuitori, care trăiesc în 2.332 de gospodării și 833 de apartamente. În realitate, cred că mai sunt aproape 4.500 de localnici, foarte mulți fiind nevoiți să-și caute un loc de muncă în străinătate ori în alte localități. – Ce alternativă ar mai putea avea orașul Abrud, dacă mineritul nu va fi repornit? – Eu nu prea văd o alternativă. Mulți au spus că aici se poate dezvolta turismul, alții spun că aici se pot crește animale. Eu sunt de părere că toate acestea pot ajuta familiile să supravieţuiască. Dacă până acum crescătorii de animale primeau subvenții pentru vaca de lapte din zona defavorizată, din acest an această subvenție s-a pierdut. Foarte puține sunt acele familii care au în gospodărie un număr de minimum 10 capete vaci de lapte și care pot face dovada că obțin o producție de minimum 4.000 litri lapte pe cap de vacă. E imposibil în zona noastră. Pădurile sunt pe terminate, iar pentru că nu există o infrastructură corespunzătoare și utilități, investitorii ocolesc această zonă. Am avut mai multe întâlniri cu potenţiali investitori, în special din domeniul accesorii auto. Starea necorespunzătoare a drumurilor DN74 şi DN 75 îi determină să aleagă alte zone, chiar dacă avem personalul disponibil – sunt 4.800 de persoane aflate în căutarea unui loc de muncă. Dacă cele două drumuri naţionale ar fi modernizate, cu siguranţă lucrurile s-ar schimba în bine. – Ați fost un susținător al proiectului minier de la Roșia Montană. Ce ar fi însemnat pentru oraș demararea acestui proiect minier şi ce părere aveţi despre stoparea lui? – Mineritul a fost o ocupație cu tradiție de peste 2000 de ani în Abrud. Astăzi, din păcate, oamenii nu mai au dreptul la muncă. Pentru cei de aici, mineritul ar fi însemnat o șansă la o viață mai bună. La liceul din Abrud au fost pregătiți zeci de ani tineri în specializări precum mecanic de mașini și utilaje miniere, mecanici auto, electromecanici minieri, preparatori, oameni care astăzi sunt încă apți de muncă. Dacă ar fi gândită şi aplicată o strategie de valorificare a ceea ce avem în zonă – resursele minerale, cu respectarea legislaţiei în domeniu, nu am mai fi campioni la şomaj. Am susţinut şi susţin în continuare activitatea minieră în zonă, nu neapărat un proiect. Sunt multe motive care au stat la baza stopării proiectului minier, mai mult sau mai puţin obiective. Nu intru în amănunte, dar este păcat că nu valorificăm potenţialul zonei – resursele minerale, respectând legea şi directivele europene. -Domnule primar, care sunt principalele realizări ale celor patru ani de mandat ce au trecut de la învestire? -Cele mai mari realizări au fost în domeniul infrastructurii. Au fost modernizate mai multe alei pietonale şi parcări pe străzile Ion Buteanu, Republicii, Avram Iancu și Nicolae Bălcescu. De asemenea, am finalizat asfaltarea străzilor Republicii și Avram Iancu. În trimestrul IV al anului 2014 au fost demarate trei mari proiecte: amenajarea aleilor pietonale, a parcărilor din zona blocurilor – Aleea Zorilor, Trandafirilor, Florilor, Copiilor, Plopului, Rozelor, Parcului etc.; modernizarea străzilor Sălciilor, Moţilor, Minerilor, Ec. Varga, Mărăşeşti, Tăbăcarilor, Cloşca, Pinilor, Brazilor; reparaţia capitală a clădirii de pe str. Moţilor, nr. 2 (Casa Pionierilor). Valoarea totală a investiţiilor în cadrul celor 3 proiecte este de 3.595 mii de lei, finanțate de la bugetul de stat, prin Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. Pentru a facilita accesul auto spre cele peste 100 de gospodării situate pe străzile Cristea, Soharu, Șerbina, Mecea și Seliște au fost efectuate lucrări de nivelare a acestor străzi, după care s-au pietruit, cu finanţare de la bugetul local. În cursul anului 2013 s-a reparat acoperișul la cantina Liceului H.C.C. Abrud și la Blocul F, acolo unde primăria deține 12 garsoniere, locuințe modernizate, care vor fi închiriate unor familii cu venituri mici și care nu au o locuință în proprietate. Și în cursul anului 2014, în oraş au fost derulate investiții importante. Primăria Abrud și Cantina Liceului H.C.C. au fost supuse reparaţiilor capitale, clădirea Grădiniței nr. 1 a fost izolată, terenul de sport al liceului a fost betonat și a fost refăcută împrejmuirea întregii clădiri. A fost cons­truit un parc de joacă pentru copii în curtea grădiniţei de pe str. Detunata. Tot în anul 2014 am achiziționat un utilaj pentru deszăpezire, o freză pentru zăpadă și au fost întocmite mai multe proiecte tehnice pentru reabilitarea unor străzi din oraș, pentru clădirea situată pe str. Moților, nr. 2, pentru reabilitarea imobilului destinat adăpostului pentru câini, construirea vestiarelor şi grupurilor sociale la terenul de sport (sintetic). Pentru anul 2015, bugetul orașului a fost de 15.058 mii de lei. Din această sumă, 4.842 mii lei au fost destinați proiectelor și lucrărilor de investiții, suma de 5.135,60 mii lei pentru sectorul învățământ, 576 mii lei destinați serviciului public, iar pentru finanțarea Spitalului Orășenesc Abrud s-au alocat 500 mii lei – pentru cheltuieli materiale, modernizarea și plata utilităților. Pentru dotarea Spitalului Abrud administrația locală a alocat 336 mii lei. Din acești bani a fost achiziționată aparatură medicală (autoclav 20l, aparat sterilizare, sistem supraveghere video exterior, analizator automat de biochimie, trusă operație ginecologie, dermatoscop, lampă fototerapie și monitor funcții vitale). Imediat ce condițiile meteo vor permite vom continua lucrările de modernizare-reabilitare (asfaltare) a străzilor Sălciilor, Luncilor, Cloșca, Piața Petru Dobra, Tăbăcarilor, Mihail Kogălniceanu, Pinilor, Mihai Eminescu, Abrudelului, Panduri, Octavian Goga, 1 Decembrie 1918, 1 Mai, Mărășești, Minerilor, Moților, Aleea Copiilor, Aleea Plopului, Mică și Brazilor. Deja au fost demarate lucrările la obiectivul „Reabilitare și modernizare clădire strada Moților nr. 2”, proiect aproape finalizat. În cursul anului 2015 au început lucrările de amenajare a adăpostului pentru câini, iar anul acesta va începe construcția vestiarelor și a grupurilor sanitare la terenul de sport sintetic, modernizarea (asfaltarea) străzii Soharu, precum și finalizarea lucrării „Sistem integrat de drenaj și evacuare ape pluviale din incinta Spitalului orășenesc Abrud”. Lista de investiții cuprinde și finanțarea documentației privind proiectarea și reabilitarea imobilului situat în Piața Eroilor nr. 1 (fosta grădiniță) și a celui din Piața Eroilor nr. 17 (clădirea B a Școlii Generale Avram Iancu Abrud). – Care sunt proiectele administrației locale pentru acest an? – În acest an ne dorim reabilitarea și modernizarea unor străzi din zona blocurilor – investiţie în valoare de 1.983.933 lei, din care s-au realizat lucrări de 1.223.933 lei şi rămân de realizat în 2016 lucrări în valoare de 760.000 lei, reabilitare și modernizare de străzi în zona orașului vechi – investiție de 2.226.708 lei, din care s-au realizat lucrări în valoare de 576.708 lei, diferența de 1.650.000 lei fiind în curs de realizare; sunt lucrări demarate, executantul fiind dispus să finalizeze lucrările în trei luni, recuperând restanța din cursul anului 2015. Adăpostul pentru câinii maidanezi este o lucrare în valoare de 123.216 lei, în prezent lucrările fiind deja realizate în procent de 95%. – Ce alte proiecte aprobate își așteaptă finanțarea și urmează să fie derulate până la finele anului 2016? – Am depus la Compania Națională de Investiții, în data de 30 aprilie 2013, proiectul privind reabilitarea și modernizarea sălii de sport de la Școala Gimnazială cu clasele I-VIII „Avram Iancu” Abrud, în valoare de 1.000.000 de lei, dar până în prezent nu am obținut nici finanțarea şi nici răspunsul că nu se va finanța. – Le-aţi promis crescătorilor de animale că veți amenaja un nou târg de animale, pe un alt amplasament, un târg care să poată primi avizele sanitar-veterinare. Ce s-a întâmplat cu acest proiect? – Târgul de animale este un proiect aprobat și bugetat pentru a fi implementat în a doua parte a acestui an, după ani de muncă pentru rectificare de suprafețe și intabulare, trecerea terenurilor din proprietatea Statului Român în cea a UAT Abrud și alte probleme privind acceptul riveranilor (vecinilor). Nu am uitat şi nu am abandonat ideea realizării acestui obiectiv. A durat foarte mult procedura de intabulare a terenului respectiv, deoarece situaţia a impus şi rectificare de suprafaţă. Dacă nu mai apar alte probleme, în acest an va fi amenajat şi autorizat târgul de animale pe noul amplasament, respectiv pe Calea Bradului. Pentru acest proiect am prevăzut suplimentar şi achiziționarea unei suprafeţe de teren, dar societatea care îl deține a intrat în insolvenţă. Din calculele noastre, se poate amenaja şi pe suprafaţa care o deţine UAT Abrud, iar noul târg o să corespundă standardelor impuse în vederea autorizării. Avem deja un aviz de principiu din partea DSVSA Alba Iulia. – Orașul Abrud, după anul 1989, a pierdut imobilul în care funcționa casa de cultură, astăzi a rămas doar o machetă, un proiect al acestui edificiu, ce datează de foarte mulți ani. V-ați gândit și la un viitor proiect pentru o casă de cultură? – În acest an vom întocmi un studiu de fezabilitate și un proiect tehnic pentru construcția unei case de cultură. Am luat legătura cu firma care a întocmit proiectul, în anul 1996, vom analiza posibilitatea reactualizării lui, inclusiv a locaţiei. Era bine dacă nu se pierdea dreptul de proprietate asupra terenului unde a fost propusă casa de cultură, exista şi posibilitatea despăgubirii proprietarilor, dar acest lucru contează prea puţin acum. Nu analizăm trecutul, încercăm şi sunt sigur că vom reuşi să găsim o soluţie. Într-un oraș ca Abrud trebuie să existe neapărat și o casă de cultură! Vom reveni cu prezentarea altor investiţii care schimbă treptat faţa oraşului Abrud.

Ştefan TOMUŞ


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Abrud Info și pe GOOGLE NEWS


Publicitate
4 Comentarii

Un comentariu

  1. bogdan

    10.05.2016 la 8:23

    In 4 ani de mandat astea sunt realizari???? Rusine!!

  2. bogdan

    10.05.2016 la 8:26

    Putine realizari! Nu aveti pentru ce sa mai stati la conducere pacat ca nu sunteti constienti!!!

  3. victor

    13.05.2016 la 10:43

    Cum sa administreze o primarie cand nu a fost in stare sa si tina familia unita!!!!!! Aici se vede ce om este…….numai cine nu vrea nu vede!!! ADEVARUL,,,

  4. un moț

    14.05.2016 la 18:10

    Pentru zonă Abrudul a fost un centru comercial,un oraș al meșterșugarilor,a micilor industriași,este primul oraș atestat documentar din România,un oraș încărcat de istorie,a fost un centru cu sedii ale instituțiilor de stat,a fost și mai este o zonă cu crescători de animale,minerit s-a făcut la Roția Montană,la Bucium și se face la Roția Poeni,așa că urmărind tradiția și potențialul acestui oraș,un program de dezvoltare ar trebui să se bazeze pe coordonate de tradiție și potențial nu pe ce ar putea face bine sau rău alții.

Lasă un răspuns

Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Investiție de peste 2 milioane de euro într-un bloc operator nou şi saloane de terapie intensivă, la Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud

Publicat

în

Peste 2 milioane de euro, din fonduri nerambursabile europene, sunt investiți pentru modernizarea Spitalului Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” din Abrud.

În prezent, unitatea medicală are un bloc operator nou și saloane de terapie intensivă, dar și o instalaţie electrică nouă, calibrată pe cerinţele actuale, elemente de siguranţă, protecţie la încălzire şi suprasarcină, iluminat de siguranţă, ventilaţie şi împământare.

„Am reuşit atragerea unei investiţii europene de peste 2.000.000 de euro, nerambursabili, pentru aducerea Spitalului Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” din Abrud la standarde moderne şi dotarea cu aparatură de ultimă generaţie.

Practic, unitatea medicală a oraşului nostru are în prezent o instalaţie electrică nouă, calibrată pe cerinţele actuale, elemente de siguranţă, protecţie la încălzire şi suprasarcină, iluminat de siguranţă, ventilaţie şi împământare.

Cea mai importantă schimbare o constituie însă noul bloc operator şi saloanele de terapie intensivă, cu dotări care vor ajuta personalul medical la salvarea vieţilor omeneşti, la stabilizarea pacienţilor care necesită transfer sau la acordarea tratamentelor de specialitate.

În următoarea etapă ne vom orienta înspre aducerea la spitalul din Abrud a unor noi cadre medicale, pentru ca aceste dotări şi modernizări să își poată împlini menirea: sănătatea oamenilor din zonă”, a scris pe Facebook primarul Cristian Albu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Abrud Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Noul regulament pentru utilizarea parcurilor, locurilor de joacă și a terenurilor de sport din orașul Abrud

Publicat

în

Aleșii locali abrudeni au aprobat în ședința de săptămâna trecută Regulamentul pentru utilizarea parcurilor, locurilor de joacă, locurilor de odihnă şi a terenurilor de sport aflate pe domeniul public al oraşului Abrud, care pot fi utilizate gratuit și doar pe timpul zilei.

 

Nu au voie să intre în zona acestora persoanele aflate sub influenţa băuturilor alcoolice sau a stupefiantelor.

Este interzis accesul cetățenilor pe spaţiile verzi, pe parcelele florare şi/sau cu arbuşti, iar în parcuri plimbarea pe biciclete, patine cu rotile și scutere nemotorizate este permisă doar pe pistele special marcate. Circulaţia copiilor sub 5 ani pe biciclete este permisă numai pe alei și doar sub supravegherea unui adult, fără să afecteze siguranţa celorlalte persoane.

În locurile de joacă nu este permis accesul cu biciclete, patine cu rotile, scutere nemotorizate sau skateboarduri, cu excepţia celor aparţinând copiilor sub 5 ani, însoţiţi de adulţi. Utilizatorii trebuie să mențină în stare de funcționare echipamentele instalate în parcuri sau locuri de joacă și să păstreze curățenia. Accesul cu câini de companie este permis numai în parcuri şi locuri de odihnă, cu obligarea purtării de către aceştia a lesei şi a botniţei. Posesorii de animale de companie vor deţine carnetele de sănătate ale acestora şi vor asigura vaccinarea lor. Ei vor face curățenie în urma animalelor de companie, când este cazul.

Accesul copiilor în spaţiul de joacă este permis cu sau fără însoţitori, astfel:

a) copiii cu vârsta între 2-7 ani, obligatoriu însoţiţi de un adult;

b) copiii între 7-14 ani fără însoțitori,

c) copiii cu dizabilităţi, numai sub supravegherea unui adult.

Accesul animalelor de companie, aprinderea focului, fumatul în incinta locului de joacă și staționarea în perimetrul parcului de joacă a persoanelor care nu însoțesc copiii sunt 14 ani sunt interzise.

Utilizarea echipamentului de joacă din spaţiile de joacă este permisă doar copiilor cu vârsta cuprinsă între 2- 14 ani, până la greutatea maximă de 54 kg.

Însoţitorul copilului, părintele său reprezentantul legal al copilului îşi asumă responsabilitatea în caz de deteriorare a spaţiului de joacă sau echipamentului ca urmare a utilizării defectuoase a acestuia de către copii şi va suporta toate costurile de reparare sau înlocuire a acestora.

În incinta terenurilor de sport se vor desfăşura numai activităţi cu caracter sportiv, dar în mod excepţional pot avea loc şi alte activităţi de interes public, cu aprobarea Consiliului Local al Oraşului Abrud.

Utilizatorii terenurilor de sport sunt obligați să folosească încălţăminte adecvată activităţilor sportive ţinând cont de suprafaţa de joc a terenului. Pe terenul de sport se interzice accesul cu animale, biciclete, role, skateboarduri, scutere sau cu obiecte care pot duce la degradarea sau murdărirea terenului sintetic.

Utilizatorii care foloseasc un limbaj obscen, necuviincios, gesturi indecente sau devin violenți pot fi dați imediat afară de pe teren, ca de altfel și cei care produc zgomote și larmă, în special la orele de liniște (n.a., 13.00 – 14.00). Sunt interzise ruperea florilor, distrugerile de orice fel, activităţile comerciale și utilizarea aparaturii audio, dacă prin aceasta se deranjează liniştea publică etc. Pentru nerespectarea acestor prevederi, Primăria Abrud va aplica amenzi cuprinse între 100 – 200 de lei, pentru persoane fizice și între 1.000 – 10.000 de lei, pentru persoane juridice.

Pentru încălcarea pevederilor acestuia, cetățenii riscă amenzi între 100 – 200 de lei


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Abrud Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Primăria Abrud organizează licitație în valoare de peste 1.5 milioane de lei pentru achiziționarea de servicii publice digitale

Publicat

în

Primăria orașului Abrud a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru achiziția unor servicii de dezvoltare de software pentru baze de date și operare în cadrul proiectului „Achiziție de sistem integrat de tehnologia informațiilor și comunicațiilor care să îmbunătățească managementul urban local și care să furnizeze servicii publice digitale în orașul Abrud”. Valoarea totală estimată a proiectului este de 1.598.745,28 lei, fără TVA.

Dezvoltarea limitată a tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, cât şi gradul redus de acces la serviciile de internet constituie obstacole majore în tranziţia către economia cunoaşterii şi digitalizare, în contextul în care Orasul Abrud, jud. Alba este axat pe atragerea investitorilor şi creşterea bunăstării locuitorilor. Strategia de dezvoltare a Orasului Abrud reprezintă consolidarea simultană şi într-un mod corect, a tuturor problemelor şi intereselor relevante pentru dezvoltarea locală.

O asemenea abordare integrată a dezvoltării teritoriale este esenţială pentru construcţia unei comunităţi durabile din punct de vedere cultural, social, ecologic şi economic. Un alt obiectiv specific este cel de implementare a elementelor specifice oraselor inteligente (similar Smart City): iluminat public eficient, construcţii sustenabile, producţie inteligentă, reţele de comunicare/date de tip smart, gestionarea inteligentă a utilităţilor, a sistemelor de colectare a deşeurilor.

Statistic, 80% dintre angajaţi consumă în medie 30 de minute pe zi căutând informaţii. Orice îmbunatăţire, cât de mică, are un efect de multiplicare exponenţial.
Prin folosirea unei soluţii informatizate de gestiune a documentelor, timpii de regăsire a informaţiei scad cu cel puţîn 50%, iar aprobarea documentelor poate fi urmărita în timp real.

În momentul de faţă, 7,5 % din bugetul institutiei provine din venituri proprii. Ţinând cont de contextul post pandemic, precum şi de situaţia externă din regiune, încărcarea atât pe bugetul central-naţional, cât şi pe cel local este din ce în ce mai mare, aşadar nevoia de creştere a cotei de finanţare a fondurilor proprii pentru orice localitate este o necesitate curentă.

Principala cale de creştere a fondurilor proprii este atragerea de investitori. Implementarea de sisteme informatice deschise pentru gestiunea informaţională a UAT precum şi a comunicării acesteia cu terti reprezintă deziderate căutate de firmele secolului XXI.

Primăria nu deţine sisteme informatice performate care să asigure atât comunicarea interdepartamentală cât şi cea cu cetăţenii şi cu mediul de afaceri, care să o califice ca primărie SMART, pregătită pentru nevoile curente.

O dată cu implementarea sistemelor informatice software se vor implementa şi anumite componente hardware necesare funcţionării şi utilizării soluţiei dorite care asigură modul de operare strict pe fiecare compartiment în parte, dar care nu pot asigura managementul general al entităţii, gestiunea şi corelarea informaţiei inter-departamentale sau transparentizarea informaţiei atât în interiorul instituţiei cât şi în relaţia cu cetăţenii şi cu mediul de afaceri.

Activitatea în administaţia publică presupune într-o proporţie mare o activitate cu documentele în format electronic sau pe hârtie.
Dificultăţile în a îndeplini toate obligaţiile cerute de lege, în situaţii precum sincronizarea datelor inter-departamentale reprezintă o situaţie de fapt care, fără instrumentele necesare conduce spre întârzieri.

Raportarea, căutarea şi schimbul de informaţii decurg destul de dificil, iar pentru managementul instituţiei a primi o informaţie/situaţie în timp real sau a lua o decizie bazată pe informaţii bine structurate şi verificate este adeseori greu de centralizat din punct de vedere al datelor.

Există necesitatea din ce în ce mai mare de corelare a informaţiei/activităţii între sisteme/departamente, rezultată din orientarea actuală a fiecărui departament doar către activitatea proprie şi lipsa coordonării. Nevoia de a cauta şi accesa informaţii de orice fel, de oriunde, într-un timp foarte scurt (ex: mobil, laptop, dintr-o instituţie subordonată).

Dorinţa instituţiei de a-şi îmbunătăţi imaginea în ceea ce priveşte serviciile oferite cetăţenilor, modul de lucru intern (plimbarea între ghişee) şi modul de lucru online, viteza de raspuns şi nu în ultimul rând tehnologiile folosite reprezintă o nevoie acută.

În vederea facilitării interacţiunii cu cetăţenii, Beneficiarul utilizează mai multe soluţii IT separate precum:

– Pagina Web https://primaria-abrud.ro/ prin intermediul căreia sunt prezentate informaţiile şi documentele de interes public către cetăţeni şi este asigurat un canal digital de colectare a sesizarilor din partea acestora.

Primăria nu dispune de mijloacele IT pentru realizarea operatiunilor de backup a datelor stocate si prelucrate prin intermediul sistemelor informatice şi nici pentru realizarea de conexiuni între aceste aplicaţii. Calculatoarele (PC) nu sunt conectate într-o reţea internă, nu există un server performant sau alt mediu de stocare a copiilor de tip backup. De asemenea, Primăria nu are în dotare o platformă de gestiune a documentelor şi a fluxurilor de lucru interne şi nici un portal care să permită cetăţenilor şi mediului de afaceri să interacţioneze on-line cu Primăria, în vederea soluţionării diverselor cereri.

Obiectivul general constă în îmbunătăţirea continuă a calităţii vieţii pentru generaţiile prezente şi viitoare, pentru crearea unor comunităţi durabile, capabile să gestioneze şi să folosească resursele în mod eficient şi să valorifice potenţialul de inovare ecologică şi socială al economiei, în vederea asigurării prosperităţii, protecţiei mediului şi coeziunii sociale.

Investiţia permite achiziţionarea de sisteme TIC (Tehnologia Informaţiilor şi Comunicaţiilor) ce contribuie la îmbunătăţirea managementului local.

• Obiectivul general

În ceea ce priveşte necesitatea la nivelul comunei, echipamentele prezente sunt neschimbate de ani de zile şi nu acoperă numărul angajaţilor care au nevoie de acestea, astfel muncă acestora desfăşurându-se pe hârtie, fiind nevoie de spaţii fizice de stocare în ceea ce priveşte lucrul cu cetăţenii căutarea şi documentarea la nivelul instituţiei necesitând mai mult timp din cauza procesului anevoios.

În acest sens derivă unul din obiectivele generare ale proiectului: Evoluţia de la sisteme rudimentare, cu lucru pe hărtie şi fără o structurare a informaţiei, către un sistem unitar şi performant de management şi control este cât se poate de naturală pentru nevoile unei societăţi care valorizează resursele şi tinde spre modernizare şi colaborare.

Prin folosirea unei soluţii informatizate de gestiune a documentelor, se urmăreşte ca timpii de regăsire a informaţiei să scadă cu cel puţin 50%, iar aprobarea documentelor să poată fi urmărită in timp real.

Prin implementarea acestui proiect, UAT Orasul Abrud, jud. Alba, urmăreşte atingerea următoarelor obiective:

– servicii personalizate pentru realizarea sistemelor informatice integrate la nivel de comunitate;

– dotarea cu echipamente hardware pentru eficienţa sistemelor informatice care se vor implementa, debirocratizarea sistemului administrativ ceea ce va conduce implicit la un acces rapid la informaţii, la un proces de comunicare eficientizat, şi nu ultimul rând la reducerea timpului de aşteptare.

Pentru acoperirea obiectivelor specifice ale proiectului, prin realizarea interventiei sustinute de Reforma R1 (Crearea cadrului pentru mobilitate urbană durabilă), UAT Orasul Abrud, jud. Alba doreste achizitionarea urmatoarelor sisteme integrate de management şi echipamente TIC:

A. Sistem integrat de management cuprinzând:

a. Aplicatie software: contabilitate (ALOP+Buget+Contabilitate+Rapoarte+Verificari): imobilizari, salarizare, consolidare unitati subordonate alte aplicatii / 1 unitate, etc;

b. Aplicatie software: Taxe si Impozite (inclusiv integrare in PatrimVen): plati cu cardul, Ghiseul .ro, portal plati online si eliberare certificat fiscal;

c. Aplicatie software: registrul agricol: modul contracte, integrare agricol-RAN, integrare agricol -Taxe, modul adeverinta Nomenclator stradal, portal agricol si eliberare adeverinta;

d. Asistenta minim 10 ore, update-uri;

e. Functionar public virtual de tipul infokiosk (plata card bancar impozite si taxe);

f. Echipament depunere si ridicare documente – mobilier urban inteligent;

g. Dezvoltare pagina web – structura dedicata administratiei publice;

h. Aplicatie mobila cetateni;

i. Aplicatie mobila turisti;

j. Aplicatie mobila pentru functionar;

k. Dosarul cetateanului;

Toate aceste aplicatii vor fi interconectate cu site-ul oficial al UAT ORASUL ABRUD, jud. Alba.

B. Echipamente hardware:

1. Amenajare sala server
– dulap rack de podea 19”, complet echipat, montaj inclus – 1 bucata;
– tava fixa 19”, greutate maxim 50 kg – 2 bucati;
– organizator cablu cu inele – 4 bucati;
– cablu alimentare tip PDU 19”, C13 – 2 bucati;
– unitate UPS, 3000 VA cu management – 1 bucati;
– switch 24 x gigabit – 1 bucata;
– patch din fibra active conectica infrastructura de procesare – 2 bucati;
– patch CAT 6 de diferite dimensiuni – 10 bucati;
– cablu F/FTP, cat 6a – 500 m;
– material marunt;
– aparate de aer conditionat, 12000 BTU, A++ – 1 bucata;

2. Achizitionare routere cu functionalitati de protectie UTM sau echivalent- 1 bucata;

3. Infrastructura on prem hosting aplicatii formata din: server minim 3.0 GHz, 256 GB Memorie, 480 GB SSD, placa retea, Ethernet, sursa alimentare 1100 w- 2 bucati; pachet licente de operare conform cu numarul de procesoare; licenta perpetua – 2 bucati, licenta perpetua utilizatori interni – 30 bucati, licenta perpetua utilizatori externi – 1 bucata, instalare, montaj, configurare, etc;

4. Licente editare documente, e-mail personalizat, share, colaborare: pentru minim 30 utilizatori, posibilitatea de migrare conturi gmail, alte conturi de email, instalare;

5. Solutie wireless centralizata: acces point wirreless, control management, material marunt, instalare si configurare echipamente.

6. Statii de lucru mobile:

– notebook, processor minim I5 sau echivalent, 256 SSD, memorie minim 8 Gb, sistem de operare inclus – 6 bucati;
– laptop: ecran maxim 15”, memorie minim 16 Gb, hard disk minim 512 Gb – 1 bucata;

7. Solutie antivirus cu consola centralizata in cloud: antivirus – 30 bucati, servicii de instalare si conligurarc;

8. Drona inspectie zone de risc: baterie, greutate maxim 1 kg – 1 bucata;

9. Solutie realizare copii in siguranta, back-up si restore copii in siguranta:

– copiator departamental A 3 monocrom minim 22 ppm – 2 bucati;
– copiator departamental A3 color 25 ppm – 2 bucati;
– multifunctional A4 monocrom minim 40 ppm – 4 bucati;

10. Solutie sistem audio video, conferinta, prezentari:

– display interactiv LED minim 75”, cu touch, 4 K – 1 bucata;
– stand TV mobil cu suport camera – 1 bucata;
– sistem videoconferinta pentru sali mari – minim 11 – 14 persoane, dimensiune camera minim 4.5 x 8.5 , PC – 1 bucata;
– licenta 12 luni Microsoft Teams – 1 bucata;
– cablu HDMI minim 15 m – 1 bucata;
– kit mouse si tastatura wireless – 1 bucata;
– instalare si punere in functiune;

11. Solutie de inregistrare si transmitere live a sedintelor de consiliul local:

– microfoane pentru participantii cu drept de vot – 15 bucati;
– controller host – 1 bucata;
– camera video minim 1080p si trepied – 1 bucata;
– licenta software perpetua pentru transmitere live pe retele sociale (minim youtube, facebook, etc ) – 1 bucata;
– licenta software perpetua pentru personalizare cu informatii (tip burtiera) – 1 bucata;
– implementare si instruire;

12. Solutie afisaj informatii in oras:

– panou de afisare cu comanda de la distanta prin internet, si suport pe montaj in exterior – 1 bucata; -instalare si instruire utilizare;

Aceste sisteme integrate de management şi echipamente TIC vor deservi locuitorilor şi funcţionarilor publici din cadrul UAT ORASUL ABRUD, scopul fiind eficientizarea şi buna desfăşurare a activităţilor administrative în folosul comunităţii.

Realizarea acestei investiţii contribuie semnificativ la dezvoltarea şi implementarea unui portal de servicii către cetaţeni şi actualizarea, dezvoltarea şi implementarea unui sistem de gestionare a activităţilor, prin digitalizare fluxuri interne.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Abrud Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Știri Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Articole Similare

abrud, stiri abrud, informatii abrud